Marina :''D

Nu ska jag berätta om när Marina kom hit.


Hon skulle komma med tåget 20.34, men såklart var det försenat. Det var jävligt kallt att sitta på en bänk på stationen och vänta, men tolv minuter för sent kom hon. Vacker som en dag med lite grönt hår och allt! ;)

Vi körde till Hemmakväll. Hyrde "In Bruges (it's in Belgium)" och köpte lite godis. När vi kom hem fixade jag te och vi satt och snackade om allt och inget i några timmar. Vid 00.30 hade mina föräldrar (och Filippa - sensation!!!) gått och lagt sig så vi satte oss och kollade på "In Bruges (it's in Belgium)". Vi blev smått upprörda när vi upptäckte att vi blivit lurade. Det var inte med någon rosa liten glass! (Eller någon glass alls egentligen..) :'o När den var slut var vi rätt trötta så vi gick och la oss.


På lördagen gick vi upp runt tio och fixade till oss. Sen åkte vi till Malmö Arena.

Vi satt på femte raden (egentligen tolfte, men rad fem till elva saknades ;D), precis bakom Fredrik Kempe. Petra Mede såg väldigt trött och sliten ut utan smink. Alla bidrag var väl sådär, men jag tyckte det var kul att bara vara där. ;) Har ju varit där några gånger och det är jävligt stor skillnad från när vi var där.. 2001 t.ex! xD

Jaja, alla har ju redan sett det på TV så det känns onödigt att berätta mer i detalj om det. När Thorleifs spelade sista låten för eftermiddagen stack vi.


På vägen till operan åt vi pizzabullar. Sen var vi framme redan vid fyra så vi gick till McDonalds och åt glass.

Sen gick vi tillbaka till operan. Då hade de öppnat så vi gick in (för jag behövde gå på toaletten..) och sen shoppade vi lite. De hade fått in anteckningsblock nu så jag köpte ett! :)

Lite innan sex släppte de in oss. Vi satt längst fram (och jag satt precis i mitten! :D). JCS var lika bra som förra gången. Olas röst hade blivit mycket bättre, även om det märktes att den var rätt sliten..


När vi kom hem kollade vi på slutet av melodifestivalen. (Det var mycket fräckare på plats än det var på TV..) Lite senare kollade vi lite på "Tillfällig gäst i ditt liv" och sen på "Kramer vs. Kramer". Den var väl sådär.

Kommer inte ihåg vad som hände sen. Tror vi åt nattamat, snackade, kollade på YouTube-klipp och lite mer tråkig TV. (Hur sorgligt är det inte att kolla på gamla Mr Bean-avsnitt vid två en lördagnatt?!)


Vi gick upp halv elva på söndagen för att åka till Center Syd. (Nej, jag kunde inte komma på något roligare att göra på de få timmar vi hade på oss..) Gick en runda där och glodde på skivor och kläder. Sen fikade vi.

Efter några timmar åkte vi hem, med en avstickare till Footlight outleten. Där fanns inget. När vi kom hem packade Marina ihop det sista och sen kollade vi på lite bilder från London. Ååh, vilka minnen! :D Vårt rum, sugrören, "We will rock you", Camden.. ja, allt var så kul där! :'D  (Och mer om det kan du läsa här!)

Sen lagade vi spagetti och köttfärssås innan vi var tvungna att lämna henne på stationen.

16.28 lämnade hon Lund. *sad face*

Well oh well, det var kortfattat vad som hände.
Nu ska jag sova. (Eller inte..)


Kommentarer
V

hahah vad är pizzabullar? xD

2009-03-10 @ 20:34:24
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
marina

:D Allt det gröna är typ ur nu .. jag orkar inte färga det mera.. jag är så himla lat. Glassen, jag är fortfarande upprörd! xD Så störande.

hahaha, lördagen var mycket bra! JCS var så himla bra (TAFSAVSTÅND!!) och jag är skitnöjd med min pin ;) Jag tänker alltid så att utan dig hade jag inte gjort något, det är tack vare dig jag inte bara suttit hemma och tittat på film VARJE helg xD

( och pizzabullar var ju skitgott! :D )



Mr Bean är ju det bästa inom humor? ;O

(till vårat försvar så ville vi ju bara spendera lite mera tid med varandra)



Jag fick ju tre pins, så så dumt var det inte att åka dit ändå ;)

London, seriöst. Det var så himla bra! jag längtar tillbaka dit varje dag, tänk sedan när vi flyttar, fan vad bra vi kommer få det! :**



2009-03-12 @ 07:02:42
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0