MIN OCH MARINAS LONDONRESA! :DDDD

Det är så mkt jag borde berätta om känns det som. Om London och om idag och lite också om innan vi åkte. Allt blev så stressigt och helt plötsligt hade vi åkt liksom. Men men, får väl dela upp det i småbitar! ;D


Okej, nu ska jag berätta om London. (Ska försöka sammanfatta allt, för jag vet att det kan va rätt tråkigt i längden att bara läsa om nån annans resa! xD)


TISDAG
: Marina kom hit i alla fall. Hon lyckades ta sig på en buss och sen ett tåg och slutligen kom hon då hit. Var lite spänt i början, vilket inte var så konstigt. Enda gången vi setts innan var ju för typ ett halvår sen! xD

Vi tog bilen till Sturup. Marina var jättenervös, hon kunde inte sitta still! xD Åt där, i dom snygga stolarna eftersom vi är super spaceade människor, och sen gick vi på flyget! Höll Marina i handen, men hon var jätteduktig! <33 ;D

Vi kom fram och tog våra väskor och allt och sen tog vi tåget till Liverpool Street och sen tog vi tunnelbanan därifrån till Paddington och gick till vårt hotell. Athena hotel. Tydligen samma hotell dom förra gången! ;D ''Punkaren'' var där! xD

Jag och Marina delade rum (nr 41 för dom som bryr sig! ;D) och mamma hade ett. Marina snodde den största sängen! :O (Det var egentligen en dubbelsäng) Men hon behövde den mer än mig. Nej, hon är inte tjock, men hon spred ut alla sina saker på sängen hela tiden! xD

Hmm... jag tror vi sov sen efter det om jag inte minns fel. Eller ja, vi gick nog inte ut mer i alla fall. Klockan var rätt mycket så vi låg och kollade på TV och sånt. Somnade rätt tidigt och jag drömde nån cepe-dröm om att min säng var hård och Marinas mjuk och bla bla. Som dom sa i musikalen, det är extremt tråkigt när folk berättar sina drömmar. So what om du träffade James Bond och ni åkte en båt som förvandlades till ett rosa flygplan liksom!? ><


ONSDAG: Det regnade. OfklarT! (Marina-stavning! xD) Minns inte riktigt om vi gjorde sakerna i denna ordningen, men i alla fall...  Efter frukosten och min långa ritual (torka håret, sminka mig, platta håret, spraya och geléa in och sånt shit! ;D) så drog vi ut på stan!

Stack till Topshop och flummade på deras ''smycken och smink" - avdelning. Där fanns knäppa smycken och fräsiga solbrills! 8D

Fikade på Starbucks. Frappoccino!! :DDD ("One Strawberry-frappoccino witout added cream'' :D) Sverige borde byta ut alla EH mot Starbucks. Eller ännu bättre! Alla Netto-affärer!! ;D

Sen stack jag och Marina till Camden (nä, vi kunde inte hålla oss längre..). Vädret var ju inte så trevligt så vi stannade bara några timmar. (Att gå i Camden när det regnar är inget jag rekommenderar! Och speciellt inte med folk som plattat sitt hår och inte har nåt paraflax! XD)

Efter Camden åkte vi hem till hotellet där vi chillade framför TV:n såklart! xD Efter en stund kom min mamma till hotellet. Tror det var då hon varit på Primarks och hade med sig en massa fynd! xD I alla fall så stack vi ut och åt på Bella Italia. Jag åt Carbonara, Marina åt Bolognese och mamma åt nån pasta jag inte minns! xD

Trevligt värre. Stack in på Whiteleys (tror det stavas så?) också. Allt var typ stängt så vi handlade bara godis på M&S och Marina tog ut lite pengar och sånt.

Jag och Marina fortsatte vidare upp för Queensway, medan mamma gick in på Books etc. för att ja.. nåt! xD

Vi gick och köpte kort. Killen i den affären var väldigt flörtig. Blinkade till mig heela tiden! xD Undrar om vi var extra snygga i London eller om alla engelsmän är kåta?!

Hur som så köpte vi kort och gick tillbaka till hotellet där vi slängde oss på sängen och tryckte i oss maskar medan vi kollade på nån skräckfilm.


TORSDAG
: Vi åkte till Liverpool Street. En sak som var asjobbigt var att mitt kort slutade funka efter bara några timmar redan första dagen så jag fick hela tiden gå via den bemannade utgången. Fick i alla fall pratat med väldigt många olika engelsmän. ("Hi" "Hello Love" "My card doesn't work" bla bla xD)

Ni vet när man står på bussen eller I tunnelbanan eller så och möter nåns blick - då ler man ju, eller hur? Jag mötte en killes blick, han log och jag log tillbaka. Han blinkar och ler, jag fortsätter le. Han ska av på lästa station och gör tecken att jag ska hänga med honom. Eeehm, nej! XD

Gick i alla fall till Beyond Vintage som var hur ballt som helst! :D Påminner om Garage i Berlin, för er som varit där. Skitstor secondhandaffär med underbart mkt saker som man bara ville gå runt och ta på. Köpte ett par Converse där. Jag vet att jag sagt att jag inte skulle köpa några, men det stod mitt namn på dom.. Marina tog dom snygga, men mina var också fina! :D

Sen fortsatte vi till Absolute Vintage och Spittlefields. Köpte några balla badges där. :D:D:D

Vi fortsatte sen shoppingen på Oxford Street där vi bl.a. gick på Primarks och sen gick vi till Lester Square där vi fotade handavtryck och köpte biljetter till musikalen We Will Rock You. Gick också på internetcafé där. Men innan dess, gissa vem jag ser på vägen mellan Oxford Street och Lester Square? Killen från tunnelbanan! :OO

Tror vi stack till Topshop igen efter det och sen hem till hotellet där vi chillade vid, just det, TV:N! :D:D

På kvällen åt vi på KFC! Yeeeez! Vi borde verkligen ha det i Sverige! :D

Köpte vi inte mer godis efter det? Jo! OCH MER KORT! XD Marina hade glömt en del personer hon skulle skicka till.. xD Vi gick till en annan sån souvenirshop. Där köpte vi kort, paraflaxer och badges. Jag fick typ betala £5.70 eller nåt sånt medan Marina fick allt sitt (hon hade köpt mer än mig) för £1.50 var det va? :OOO Typ för att han i affären blev kär i henne! (Det är det jag säger, engelsmän är flööörtiga!)

Samtidigt var det nån som stötte på min mamma. "Hello, you look so very nice. May I buy you a drink upstairs?"
Stack hem och åt godis och Marina skrev kort igen! Jag hade redan skrivit klart alla mina kort, men hon tog typ 3 dagar på sig eller nåt! X''D

Kollade på Simple Life och sen somnade vi väl vid 2 tror jag.


FREDAG: Stack först iväg och fixade frimärken och allt och sen postade vi korten. Sen åkte vi in till Camden och TOKSHOPPADE!!! :D:D:D:D:D:D:D:D

En lista kommer sen på allt jag köpte, men Marina köpte i alla fall 2 skitsnygga kjolar! :D Öste ner när vi var där en liten stund, men jag hade mitt fina paraply! :D

En kille stötte på mamma big time. "If you ever get tired of all the football you can always come to me!" (all the football = min pappa) Sen skickade han med en lapp med hans nummer och mail och hemsida och allt! På kortet skrev han också "Kyss Anthony". Kan det bli mer obvious? xD Köpte i alla fall en skitkul tröja av honom. :D Mohahha, nu ska idioterna på Fågel få! ;D

Efter Camden åkte vi tillbaka till hotellet tror jag. Eller så kanske vi shoppade lite till? Haha xD

Åkte i alla fall tillbaka till hotellet sen innan vi åt på Bella Italia igen. Jag åt pizza denna gången, men Marina tog samma! x''D

Efter det åkte vi och kollade på We Will Rock You. Musiken var ju skitgrym (eftersom den var baserad på Queens låtar, så var det ju bara en massa Queenlåtar! ;D), men storyn var crap. Helt jävla störd. Hängde inte riktigt ihop eller så..! xD

Stack sen till BK och åt glass och drack cola. Jag var helt jävla flumm och började leka med sugrör och sånt! x''D Det var skitkul ju! xD (Bilder från det kommer senare, när Marina skickat!)

Gick hem och packade och kollade på Simple Life och Scrubs och allt vad vi nu kollade på!


LÖRDAG
:
Det var jättefint väder. Så varmt att man höll på att avlida. Jag och Marina tog tunnelbanan till Marble Arch och tog The Big Bus runt i city så att Marina fick se Big Ben och Towern och London Eye och allt det där man "ska ha sett". Tog ungefär 2 timmar tror jag. Hann inte göra så mkt efter det. Gick kort på stan för att hitta nåt till Andreas, men stack vi tillbaka till hotellet där vi mötte min mamma och sen började det långa resan hem.

Pallar nog inte berätta så mycket om det.. Mamma hade kollat fel så vi var en timme sena och hann inte köpa något där. Tog flyget hem och jag höll på att spy, men sånt får man ta..

När vi kom till Kastrup var Marinas väska först borta, men den hittade rätt tillslut. Tog tåget till Malmö (sjuktkul hade vi på det tåget! xD), bytte och tog ett annat tåg till Lund. Väl framme i Lund stod vår bil där och väntade och vi tog den och körde till Max där vi åt och sen stack vi hem. Som vanligt hade vi lite modevisnign och sånt för pappa och Filippa. Alltid lika trevligt. Sen drack vi såklart te och sen somnade jag och Marina vid 3 (efter att ha sett 2 Vänner-avsnitt)! :D


Nu är vi i alla fall hemma. Efter 5 dagar. Ååh, det var så underbart där. Jag saknar den fina engelskan, att alla var så trevliga, att alla kallade en "love" och "darling", att åka röda dubbeldäckare, att flamsa runt med Marina, Marinas sätt att säga "Men Guuh", människor som alltid sa "Sorry" fast det var så himla obvious att det var ens eget fel, gubbarna med strumpor i sandalerna, att det alltid var folk ute, billiga kläder och skor, lukten av London, myset på rummet och mycket mera. Skulle kunna gå på hur länge som helst, men ingen pallar läsa! xD

En annan sak jag älskar är att när man är där stirrar folk inte på en. Det är så himla tydligt. I Sverige kan folk glo ibland så att man tror att ögonen ska ploppa ut, men i London var man liksom anybody. Ingen kollade på nån annan och ingen hade några fördomar heller!

Man ville verkligen inte hem liksom! När man var där glömde man allt skit här hemma. Kommer hem och får reda på hur dåligt min kompis faktiskt mår, men hon har inte sagt något medan jag var iväg för att "inte förstöra resan"!
Får panik över att jag inte pluggat nån franska och panik över att jag inte läst nån svenska och panik över att det är skola och panik, panik, panik.

Men jag måste trots allt tacka. Vem vet jag inte - Gud kanske? xD Tack som fan för att vi inte sprängdes!!! Varje gång tunnelbanan stannade mellan 2 stationer var jag helt övertygad om att det var en bomb dom hittat och inne i huvudet kunde jag se hur vi sprängdes och det blev skitmkt blod och usch, skitläskigt.
Dessutom har jag en..tvångstanke kan man väl kalla det. Varje gång tunnelbanan kommer in på stationen måste jag vända mig om. Jag kan inte kolla på tåget. Är helt övertygad om att jag kommer hoppa framför det annars! :O Så ja, tack för att jag inte hoppade! ;D


Kommentarer
Tessan

Whii :D det låter ju underbart! Jag vill också åka till Lodon någong gång fast det är klart då ska man ju ha pengar och spara pengar och jag ja det går inte så bra ihop direkt xD mohahah ni har ju hunnit med mycket komemr inte ens ihåg vad alla affärerna heter :P

2008-05-04 @ 20:48:49
URL: http://www.lillrosen.blogg.se
Tessan

Ännu mer text xD jag kommer knappt ihåg vad jag läst men det låter som om du och marina har lyckats få killar iaf :P xD

2008-05-04 @ 21:26:41
URL: http://www.lillrosen.blogg.se
Tessan

lilla gumman.....jag tycker synd om dig nu "/ du får väl ta och åka tillbaka till Lodon i sommar vi slutar ju snart håll ut

2008-05-04 @ 23:01:42
URL: http://www.lillrosen.blogg.se
Tessan

Men jag ville ju inte förstöra något under resan jag kunde ju ha gjort det!Men det är bättre nu när ni kom hem och jag fick prata med dig! (L)

2008-05-04 @ 23:02:31
URL: http://www.lillrosen.blogg.se
jasmin

WOW:DJag l'äste heela inlägget :D London resan låter underbaart bäst! Tack för vykortet :* jag måste åka till London ngngång utan tvekan. Då ska jag lätttillCamden:P puss!

2008-05-05 @ 15:27:15
Marina

vi måste åka tillbaka igen! for those were the best days of my liiiife! (8) Det är helt sjukt hur kul vi hade, jag saknar det så mycket! myset på hotellrummet, flummandet i affärerna, när vi gick till topshop bara för att ta glitter på kinderna ^^ Jag tänker fortfarande på skånska ibland, och hur gulligt det låter när du säger "Luund" (: Det känns så tomt nu. Något som fattas och inget är riktigt lika kul längre .. Men jag kommer aldrig glömma >3

Tåget till sverige, guh så underbart. skratta så jag nästan avled :'D nää .. nu saknar jag dig bara mer! ): Älskar dej sötoboll :*

2008-05-07 @ 08:21:37
URL: http://missanpassadx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0