Onsdag

Vilken varm dag det varit! Lite halvjobbigt att jag tagit kvällspasset på sjukhuset idag. Men det var okej. Drack dock 29024 glas vatten när jag kom hem.

På midsommar var jag hemma hos Matilda och drack drinkar. Var hemma hos min farfar dagen efter och firade honom. Träffade Mandy och fikade i stan. Var på banken och började trixa inför London. Köpte presenter till alla som fyller år resten av detta året så jag kan ge dem innan jag flyttar. Köpte lite andra saker jag ska ta med till London. Det är exakt två månader tills jag flyttar idag.

I måndags kom Matilda hit. Hon hade med sig bakelser från jobbet och vi satt på min balkong till elva och drack en massa vin. Illa att vi öppnade tre flaskor. Illa att vi båda skulle jobba dagen efter.

Ikväll ska jag börja med körteorin har jag bestämt mig för. Min körlärare frågade lite nervöst igår om jag börjat än. Och det har jag ju inte. Jag vet, jag är dålig sa jag till honom. Då sa han "Nejnej, du är inte alls dålig. Jag vill bara inte att det ska bli jobbigt för dig. Du ska ju inte stressa i onödan.". Då ville jag krama honom, men jag satt ju vid ratten. Tänkte att han nog inte hade tyckt att det var helt okej. Kommer nog sakna honom när jag tagit mitt körkort. Faktiskt.

På fredag åker jag upp till Västerås och ser Ark igen. Och så rullar det väl på sen. Med en massa Arkkonserter. Ska till Svedala, Kalmar, Västervik. Ska jobba. Gå på sommarfika. Ha körlektioner. Se Al Pitcher på Kallis. Hoola Bandoola i Tivoliparken. Se sista Harry Potter-filmen. Och sen blir det kanske äntligen augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0