Måndag och tisdag

Det har varit två finfina dagar.

Igår var det en kort skoldag. Litterturen ägnade jag åt att läsa ikapp alla bloggar jag följer. Hade matte och blev överraskande nog klar med allting. Och förstod allt - en ännu större överraskning kan jag ju säga. Var på extremt bra humör när jag promenerade bort till Erikson för att ha en körlektion.

Min lärare stod som vanligt och väntade på mig och när jag kom in gav han mig nyckeln som vanligt.
Han: "Ställ in stolen och spegeln. Du vet numret."
Jag: "Vaaa? Seriöst?!!"
Han: "Jo, du är redo."
Och så log han jättestort. Helt stolt. Så himla fint!
Så igår var första gången jag fick köra helt själv hela tiden. Körde runt i Lund. Gick läskigt bra faktiskt.

På kvällen träffade jag Elin. Vi var och såg Emil Jensen på Stadsteatern. Och sen träffade jag Emil nummer 2 en stund. Superbra kväll liksom.

Idag var det d-dag. Gick upp halv åtta bara för att kunna gå på toaletten innan de stängde av vattnet. Var lite sådär halväcklig eftersom jag inte kunde duscha. Åkte in till Malmö med mamma för att kolla balklänningar. Hittade en lila. Måste sys in, men annars bra. Rimligt pris också. Kollade secondhandaffärer. Åt ćevapčići. Det öste ner, men det gjorde inget.

När Matilda slutade kom hon hit. Tänk att vi åker på lördag. Så himla kul det ska bli. Längtar sönder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0