Högskoleprovet

Efter att ha sovit i 14 timmar känner jag mig något piggare.

Högskoleprovet var riktigt kul att skriva detta året. Mest för att det var på Spyken och jag visste exakt hur allt gick till. Förra gången var jag nervös för att inte hitta på Polhem och visste inte hur man skulle göra etc. Men detta året hade jag ett skåp till mina saker och visste exakt var det fanns toaletter som ingen annan hade koll på och var det fanns sköna lediga soffor. 

Det är så fint också att man ser direkt vilka som skriver det för första gången. En kille som satt snett framför mig tog fram fem markeringspennor i olika glada färger och la de sen i färgordning. När dagen var slut hade han inte rört en enda. (Jag tog inte ens med någon detta året, det är ju bra att sätta kryss eller skriva i marginalen om det skulle behövas!) 

Vår övervakare var så fint. Han hade mustasch och en brun portfölj som han bar runt proven i. Pratade lite lustigt och gick och hälsade var och en välkommen i början av dagen. (Inte som förra året när vi hade en så kort kvinna att ingen såg när hon kom så till sist fick hon sticka ut huvudet och fråga om ingen ville skriva provet.)

Provet gick helt okej. Jag var rätt okoncentrerad märkte jag. Iallafall under första provet när jag satt och tänkte på annat medan jag läste och sen när jag läste frågorna tänkte "jaså, var det det texten handlade om?!". Men folk säger ju att man gör bättre ifrån sig andra gången så jag hoppas väl på att jag får över 1,2. Är så himla glad att jag inte pluggade till det iallafall. Det hade verkligen varit waste of time.

Och efteråt måste man ju göra något riktigt kul, det är tradition. Förra gången såg jag ju John Cleese, den här gången The Ark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0