Because the night belongs to lovers

Vilken superjättefin helg det har varit. Jag ska dra den för er i korthet.

I fredags var det egentligen D-dag, men vi var tvungna att göra nationellt prov i engelska. Det gick bra. Slutade vid elva och då drog jag och Mandy och fikade innan hon skulle iväg på sitt viktiga bankmöte.
Var hemma vid två och då stressade jag satan för att hinna städa och fixa allt. Vid fem träffade jag ett gäng människor i stan och sen drog vi hem till Johanna och grillade. Kul!

Runt nio var jag tvungen att dra vidare till stationen. Jojja kom. I naturlig hårfärg denna gången. Åh, vad jag saknat henne! Åkte hem till mig och hade picknick på min balkong. Det var lite lagom kallt sådär. Sen gjorde vi det roligaste vi vet (och dog av skratt?) och sen sov vi (=hon).

Igår vaknade vi sent. Drog till Malmö och kollade runt. Jojja köpte byxor, jag köpte ingenting. Det blev inte så lång tid i Malmö (för att vi skulle ut på kvällen och för att det var bajskallt). Åt lasagne och godis innan vi åkte iväg till Malmö igen.

Sista Sekunden hade releasefest (eller släppfest, som det så fint heter på svenska) på KB och det ville vi inte missa. Var helt underbart bra. Vi drack öl och dansade runt till punk till efter midnatt. Ungefär sådär som man vill att alla ens helger ska vara. Blev kära i en kille också, vår kille. (Han stagedivade tyvärr inte - annars hade Jojja varit framme direkt och tagit emot honom..) Och killen i keps. Gud. Jag älskade honom. x') Fast jag älskade nog alla den kvällen. Speciellt Jojja som gör vad vi än hittar på så fint.
Var hemma igen runt ett. Drack vin, snackade och kollade på Lars. Sen gick vi och la oss.

Idag orkade vi inte göra något. Eller hann. Så det blev två filmer och mys i soffan innan hon var tvungen att åka hem. Jag kände mig ensam, men Matilda kom hit på kvällen och höll mig sällskap. Vi skulle egentligen fixa det sista på Palme, men istället blev det (givetvis?) glass, flummande och minimalt med historiearbete. Som alltid.

Inatt är det tomt i min säng.
Och skolan börjar om mindre än 8 timmar. (Suck!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0