NEJ-dagarna!

Jag är hemma igen efter en finfin helg. Såhär var det;

Jag tog tåget till (cykel-)Falköping efter skolan i fredags. Hoppade på rätt tåg och allt. Möttes av Marina. Hennes hår var disco, massa olika färger och nyanser. En man på tåget sa t.o.m att det var grönt! Vi hyrde film, det tog ett tag, och åkte sen hem till henne och myste.

På lördagen gick vi upp tidigt för att åka till Göteborg. Men eftersom världens segaste gubbe fixade biljetten missade vi tåget. (Hm, känns igen? Läs om förra gången här.) Men denna gången tänkte vi att vi inte skulle sega på stationen och hänga på Pressbyrån hela tiden, utan gå en runda i det fina vädret. Det var ungefär världens sämsta idé för efter bara en liten bit öppnade himlen sig och det började regna. "Det slutar nog snart" tänkte vi, men det regnade bara mer och mer och till sist öste det ner. Och ingen av oss hade paraply. Men vi hade väldigt vettiga strumpbyxor och ännu mer vettiga tygskor. Marina hade dessutom en supervettig jacka som sög åt sig som en svamp. Ingen människa var tyvärr vettig nog att kasta ut ett paraply till oss när dom körde förbi. Fast en busschaufför var snäll nog att skvätta vatten över hela mig.

Så vi vände. Och det hela slutade med att vi hängde på Pressbyrån och stationen igen, precis som förra gången. Och till sist kom tåget och tog oss till Göteborg. Det var bara vi och en massa wackon som åkte typ. Han som sa att Marinas hår var grönt konstaterade även att jag har mörkt hår förresten. Tack för den upplysningen. (Fan Marina, vet du vad jag kom på nu? När han sa "Hade jag passat i grönt hår?" skulle du ju sagt "NEJ!". x'D)

I Göteborg var det däremot superfint väder och vi gick och torkade i solen. Hon visade mig fina affärer innan det var dags att åka tillbaka. Tyvärr räckte inte tiden till för mat så det fick bli choklad istället. Nästan bättre faktiskt. Och så pratade vi om vettiga saker hela vägen hem.

När vi kom tillbaka åkte vi hem till hennes bror på grillkväll och kollade på ESC. Skrattade så mycket att folk blev helt trötta. ("Kan jag få den fyrkantiga kudden?" "NEJ!") Kvällen där slutade med att i princip alla hade somnat lite överallt. Och att jag nästan bytte rum och sov hos hennes lillesbror, men bara nästan.

Väl hemma igen förvandlades vi till två villiga tjejer som myste i hennes säng. Typ. Till läskigt mångas förtjusning. Somnade vid fyra och vaknade sju timmar senare, eller nåt. Kollade på tv. Kalle, Schtek, handlösa mannen och några till gjorde oss sällskap. Sen var det dags att åka hem. Jag höll på att missa tåget, men det gjorde jag som tur var inte. Och på tåget från Göteborg hamnade jag bredvid en jättejättesöt kille. Han var fin. Och trevlig. Och väldigt intresserad av poliserna, fast det är en annan historia.

Men nu är jag som sagt hemma igen. Tråkigt & ensamt.

Något som dock piggar upp är att jag får MVG i DGL och att det står MVG på varenda jävla grej vi gjort i kursen när jag kollar i betygsloggen. Åh. Sånt gör en glad. Där har jag minsann inte misslyckats i år (till skillnad från i princip alla andra ämnen?).

Nu ska jag måla mina naglar svarta. Ikväll är det PK-möte i Helsingborg. Spännande.

Kommentarer
Elin

JAG HAR SAKNAT DIG! TUR ATT DU HADE DET BRA, ANNARS HADE JAG BLIVIT SUR ATT DU ÅKT I ONÖDAN! ;)<3

2010-05-31 @ 21:24:23
Marina

hahaha, jasså, du har döpt det till nej-dagarna du ;D

HAHA, tänk om han blitt skitsur om jag sa NEJ! & typ tryckt sin äckliga mage mot mitt ansikte? ;O nejnej, sådant vågar jag inte riskera.



alltså, jag fattar inte varför de blev så sura? fast .. det är ju sara och hennes mamma vi snackar om här .. inget att leka med asså ;) Men vi hade ju iaf kul och om de vill va sura så är det deras förlust.



jag saknar dig. Måste försöka komma ner till dig i höst sedan :) <3

2010-06-19 @ 09:54:34
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0