Göteborg

Okej, såhär var det med Göteborg. Först skulle jag åka, sen inte, sen skulle jag, sen inte och till sist åkte jag. Tidigt på morgonen i lördags. Två timmars tågresa bort mötte Matilda mig på stationen.

Först var det riktigt klurigt att hitta tior, men vi lyckades lura en förvirrad man på två.
Började dagen på ett fik, givetvis, i Nordstan. Sen gick vi en runda och köpte varsin sjal innan vi slutade på McDonalds för att egentligen gå på toaletten, men av någon anledning blev det glass också.

Gick sen till Arkaden och på Top Shop hittade jag världens finaste strumpor på rea! Och NK. Sen blev det dags för ytterliggre en fika. (Ska vi vara ärliga var hela lördagen bara en lång rad fikor. Fyra stycken blev det sammanlagt..) Satte oss på mitt vanliga ställe. Där försökte en man ragga upp mig med den mest töntiga & sönderanvända repliken. 
       
När vi fikat klart kände vi att det var dags att åka hem till Eira. Hon var orolig och trodde att vi hade stuckit till Liseberg istället. Där fikade vi igen. Och Eira berättade historier.
Tog en liten TV-paus innan det blev köttbullar. (Like I said, hela lördagen vara en rad av fikor. Och mat.) Efter maten drog vi ut igen.

Tog spårvagnen till Frihamnen, men Matilda behövde gå på toaletten. Så vi kröp in på McDonalds som redan hade stängt. (Well, nöden har ingen lag.)
Satte oss sen i Frihamnen och drack öl.







När det blev för kallt åkte vi hem. Eira gick runt i sitt rosa nattlinne och väntade på oss, fint. Åt godis och snackade. Sen gick vi och la oss.

På söndagen, efter frukosten och en massa krångel, kom vi till Micke. Var barnvakt till Ronja några timmar. 4 månader och himla söt.

Efter maten hos Eira tog vi mitt pick och pack och drog iväg till Nordstan. Där var bara konstiga män (Matilda fick mig att inse att Göteborg bara är fullt av konstiga människor?) som kollade kvinnokläder och körde enmansuppvisning för mig & Matilda med den här låten. (OCH DANSEN!!!) Vi dog några gånger om.

Senare på kvällen åkte jag hem.
Finfin helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0