fred&kärlek '10

Jag är som sagt hemma från p&l. Fina p&l.

Kom fram och lyckades slå upp tältet. Såg Lasse Lindh och tyckte att det var bra. Kollade på Julian Casablancas med Gustaf Norén. Julian önskade oss god jul och spelade några Strokes-låtar. Sett Mika och sjungit "Happy birthday" för hans körerska som hade lila/svart lugg. Vi såg Lily Alan, men kollade mer på killen med skylten. Jag har hört "Because the night" live. Varit på väg att dö under Hives. Sjungit med i "Final Countdown" med tusentals andra människor. Gråtit under Ark. Skrikit under Ark. Gråtit och skrikit. Sjungit Alphavilles "Forever Young" med alla andra på festivalen. Fått höra "Hygiene Squad" live. Ätit en jävla massa pommes. Hängt vid kiosken, precis som många andra ("En fanta, tack." "Jag vill bara ha en korv." "Sniff, mm.. salt.."). Smygkollat/lyssnat på tältgrannar. Köat till Kent. Sett Kent och tyckt det var bra. "Fått höra 'M' live!". Smält i solen. Druckit gratis cola. Sett Bones som var förvånansvärt bra. Gråtit till Melissa Horn. Sett Vampire Weekend som var dåliga. Sett Kooks. Blivit mosad under Them Crooked Vultures. "Backa råå!". Stått bredvid en med likadan Bowietröja som jag själv hade på mig just den dagen. Sett Pernilla & Dregen. Sjungit med i "Jag och min far". Sett dåliga Hästpojken. Johnossi. Missat Attentat. Lidit under Amanda Jensen. Skrikit under Markus. Sett John Fogerty. Sett Jay-Z och avslutat hela p&l med att dansa till Invasionen inne på Cozmoz.

Det var väl ungefär festivalen i korta drag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0