(Du säger allt jag tänker.)

Oj.

Det var några dagar sen jag skrev sist. Har inte varit mig själv den senaste tiden, förstår ni. Och det har hänt en himlans massa grejer som man inte skriver på sin blogg.

Men. En del saker har hänt som jag faktiskt kan berätta.

Fredag: Efter skolan åkte jag hem till Matilda för att underhålla henne lite när hon låg där halvdöd i sin säng och hade ont. På kvällen kom mamma hem igen.

Lördag: Filippas band hade sin andra "spelning" i Folkparken och jag var givetvis där. Första raden. T.o.m. Matilda lyckades ta sig ur sängen och gå dit. (40 minuter tog det, folks. 40 MINUTER!) Dom var givetvis bäst. Och sen, efter några timmar med Matilda, var det dags för Spyx.

Söndag: Superfint väder så jag satt ute hela dagen och chillade. Minidatorn och iste i Fågelparken var helt perfekt.

Igår: Har inget minne av gårdagen. Jätteminneslucka. (Fuck?)

Idag: Jag gillar när det bara blir två lektioner på tisdagarna. Som idag. Seg skoldag, verkligen, men när jag äntligen kom från Spyken blev dagen bättre. Matilda kom hit och vi snackade & åt och sen drog vi in till stan och träffade Pal m.fl. Och vid halv nio drog vi till Konsum ("Vid ölen"-killen hängde vid ölen. Vi blev glada!) för att köpa onyttigheter som alltid när vi ses. Och sen drog vi hem till henne och diskuterade imperialismen och opiumhandeln. Ungefär sådär som man brukar en tisdagkväll.

Och Ark har släppt sin nya skiva. Men det får jag skriva om en annan dag för nu känner jag att sömntåget snart kommer. Och det ska man ju hoppa på, enligt skolsystern. Och att sova innan ett inatt vore fantastiskt underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0