I've got a fetish for the Danish trains

Vilken fin D-dag det har varit.

Jag och mamma tog tåget till Köpenhamn och vi kunde verkligen inte valt en bättre dag. Det var soligt och varmt. Man behövde inte ens ha på sig sin vårjacka. Jag spatserade runt i min nya franska tröja från New York och var allmänt glad. Satt på Pasta Basta i solen och drack Chardonnay. Jag köpte Pete Doherty-boken jag så länge tittat på. Och en annan fin bok. Och en Beatleströja. Och godis. Det är ju faktiskt en tradition.

På kvällen kom Matilda hit för att lämna min 18-års present som hon beställt, men som inte kommit förrän nu. Det slutade med att jag hängde med henne hem. Vi åt citronfromage och pratade hur äckligt (& lite kul) det är att Lund är en sån "inceststad".

Nu avslutar jag kvällen med iChoc som jag köpte i Köpenhamn. Åh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0