Gudrun 80år

Ska snart gå och lägga mig, men först tänkte jag berätta lite kort om kvällen. Väldigt mysig.

Gudrun fyller 80 år idag. Jag skyndade mig därför hem efter skolan och så åkte vi till Malmö. Jag vet inte hur många kramar jag fått idag av främlingar (dock inte lika många som när Henry fyllde 90.. ;D), men det är många..

Ingen stirrade på mig. Inte en enda. Alla var bara glada över att jag också hade hängt med. Och Henry la sin arm om mig och berättade att Samuel också hade färgat sitt hår svart. (Att Bodil sen tyckte att jag passade på ett LOTR-lajv är en helt annan historia.. x'D)

Eftersom vi kom så sent var det inte så många kvar. Det kom några till och tillsammans trängde vi ihop oss runt det runda bordet i vardagsrummet. Där pratade folk gamla minnen. Min mormor kom på tal och alla log åt minnet av när min naiva mormor skickade iväg min mamma till London där hon levde loppan och hängde med på barrundor - fast hon bara var 14 år!

Jag berättade att jag gick på Spyken och då sa en äldre man att han egentligen hade velat gå där när han var ung, men hade inte kommit in för att det var för dyrt. Och Gudrun blev väldigt förvånad, för hon trodde fortfarande att det var en privatskola.

Medan vi pratade mörknade det utanför. Och där satt vi. Runt ett runt bord i Limhamn, med tända ljus och lyssnade på varandras fina historier.

Kommentarer
Rosa

Låter som ett mycket bra kalas :D tårta <3



sv: Haha, jasså? Var första gången jag hörde det igår. Fast å andra sidan har jag inte kollat ordentligt på Idol sen Markus Fagerwall vann, eller finalerna förra året.

2009-09-13 @ 00:14:51
URL: http://olasalosuperstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0