Lördag

Godmorgon! :)
13 timmars sömns is go-ood!


I torsdags var det nationellt prov i franska x3. Det gick så jävla dåligt! x''D

Först läsförståelsen, jag fattade inte vad jag läste och sen fattade jag inte frågorna.

Sen hörförståelsen, dom pratade så jävla snabbt och på kyssvaren tyckte jag inte att något alternativ passade! x]

Sist var det uppsats.. Man skulle skriva ett brev till en klass i Nice om Sverige. Vafaaan?! På min sista sida rabblade jag typ bara upp färger för att det skulle bli lite längre..! xD


Det enda som var bra var att vi fick sluta efter det. Men Gunilla blev sjukt sur. Jaja. Bryr någon sig? (Och Spyken vann fotbollen! :D)


Igår gick jag upp 06.15 för att gå till tandläkaren. Och som vanligt när pappa ska skjutsa en är man ute i så jävla god tid och måste sitta där jättelänge.

Det var en jättesöt gubbe där som trodde att han hade tid 08.00, men egentligen hade han 11.30. Så han fick sitta där och vänta i 3,5 timme. x'*


När jag kom in snackade vi först lite om hur det hade varit, om det gjort ont etc. Sen fick jag bedövningssalva och två bomullsbitar att bita i. Och sen fick jag två bedövningssprutor. (Ajajajajaaaaaj!) Eftersom det inte var lika stort ingrepp och lika mycket bedövning som förra gången fick jag ingen värktablett. :'/

Sen fick jag ett skynke över mig och dom bytte om till sina gröna operationskläder och tog fram alla steriliserade grejer.


Dom började med att skära upp igen och kolla om grejen dom satte in förra gången hade växt fast. Det hade den. Och inget ben hade växt över. (Jag är djupt tacksam över att inte behöva borra igen!!!)

Sen letade dom upp en skruvgrej (nr 4) som dom satte fast och bla bla bla..

Det jag tycker är värst när man ligger där (förutom bedövningssprutorna) är ljuden man hör. Inne i huvudet. Typ när det knakar i benet och när borren.. nä, usch. Och det finns inget man kan göra åt det heller..


Två andra saker jag hatar:

- Att man kan se sin spegelbild i den starka lampan. Och efter att jag upptäckte det förra gången är det typ det enda jag tänker på. Man ligger där och tänker "titta inte upp i lampan, titta inte upp i lampan", men bara för det måste man ju titta upp i lampan och då ser man att ens mun är helt köttig och ett hål upp i benet, och lite senare denna gången en skruv.

- När det är med praoelever eller folk som ska lära sig om ingreppen. För då ska dom berätta in i minsta detalj vad som händer. Jag försöker stänga av öronen då..


När det var klart fick jag skölja och sen bestämde vi en ny tid den 4 juni. Så. That was that.

Det slutade blöda lagom till att jag skulle sova 00.00. Och juste, min näsa blev också bedövad. Bra där. ;D


Här kommer två bilder.

   

(och det som liknar slem runt om tror jag är halvdött tandkött eller nåt..! xD)


Gick in på 7eleven och köpte en drickyoggi till lunchen och sen var jag på Spyken 1,25 timme innan vi började. Kul.. -.-'

Datorkunskap

Geografi

Dubbeltimme i historia

Sen slutade vi äntligen.

Jag stack hem. Höll på att somna på golvet så trött jag var.


Åt spagetti och sen kollade jag och mamma (och senare även pappa) på TV till 00.00, sen somnade jag direkt.

Ah, lovely


Nu ska jag äta frukost och sen leta upp Filippa! :*


Kommentarer
CJ

Haha, leta upp Filippa?! xD

2009-05-16 @ 14:40:18
URL: http://angelonmyshoulder.blogg.se/
Eli

AAAAAAAAAAAAAAAAAJJJJ!!

serisöt jag fick ont av att läsa detta inlägget xD<333

2009-05-17 @ 10:34:35
URL: http://elin-nilsson.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0