Marina (We're free-dagen)

Hej allihopa! *överdrivet & plågsamt glad röst* (Marina skrattar nu..)


Dagarna med Marina har varit väldans bra. Det har hänt en massa. Och vi har träffat rätt många wierdon. xD


I onsdags skjutsade mamma mig till stationen. Tåget till Kalmar var väl helt okej. Tyvärr hamnade jag mittemot en pratglad tant som tydligen trodde att jag var jätteintresserad av hela hennes barndom. (Det var jag inte!) Bredvid mig satt tre män som diskuterade hur hemskt det måste vara att bo i Malmö på gräslig småländska. Bakom mig satt det en handikappad kille som envisades med att säga "Mamamamamamamuuuu!" hela vägen mellan Lund och Alvesta.


I Alvesta trodde jag att jag skulle byta tåg, men efter ett förvirrat varv ute på perrongen visade det sig att det var samma tåg. Smart. Som tur var smsade Marina mig under tågresan och det kändes faktiskt lite bättre när jag insåg att hon hade det värre! ;D Hennes tåg var försenat. Egentligen skulle vi ta samma tåg från Alvesta, men hon var tvungen att ta ett senare tåg som sen blev en mycket senare buss istället.


När jag kom fram till Kalmar var klockan ungefär tre. Då öste det ner. Jag satte mig på stationen en stund för att invänta ett uppehåll. Alla inne på stationen stirrade. Det var helt sjukt. Ett tag trodde jag att ögonen skulle ploppa ut på en kille..

När det slutade regna gick jag upp i stan för att leta efter en gratistoalett och H&M för att köpa en billig jacka/regnjacka.

Alla toaletter kostade fem kronor (en femma såklart, inget annat funkade, och jag hade ingen femma) och H&M hade väldigt dåligt utbud. Där fanns bara tantkläder. Eftersom Marinas tåg var så himlas väldigt mycket försenat tog jag en sväng för att försöka hitta hotellet också, men det slutade med att jag villade bort mig. Så jag gick tillbaka till stationen. (På vägen tillbaka träffade jag Emelie. xD)


Tillsist kom äntligen Marina. Då hade hon träffat Tommy Körberg & Allan Svensson! :o

Fan vad glad jag var över att se henne! Klockan var då närmare fem. Jag hade behövt gå på toaletten sen tolv (fattar ni att jag hade hållt mig i FEM timmar?!!) och en mamma hade precis sagt att min sminkning var ful.

Tillsammans (och med hjälp av två kartor!) hittade vi till vandrarhemmet. (Och det hela hade gått lite snabbare om dom byggt en bro över vattnet så att man slapp gå runt om!!!)

Vi checkade in och kollade rummet. Toaletten var jättestor och vi hade t.o.m en egen TV med tio kanaler! :)


Sen gick vi till McDonalds (såklart) och åt. Och sen letade vi oss till Stadsparken (utan karta, Marina tyckte att vi var redo för det ;p).

När vi kom fram satt det typ bara en massa gamlingar där. Och det var väl mest gamlingar där sen också när alla hade kommit. Och alla var så tysta. Jag & Marina snackade. Och när "Människor i solen" började skrattade vi högst av alla - såklart! ;D (Förutom den blinda kvinnan längst fram, hon slog faktiskt oss ibland! xD)

Det enda som var lite dåligt (förutom att Gardell inte var där.. :*) var att dom inte spelade på en scen utan på marken så det var lite svårt att se. Och ibland lite svårt att höra. Dessutom cirkulerade det fiskmåsar över ens huvud. x)

Men själva pjäsen var bra. Rolig, men samtidigt lite sorglig. Och som vanligt slutade den med att någon dog. xD ;)


Efter föreställningen var vi assugna på godis (speciellt jag!) så vi stack till Pressbyrån, men dom hade stängt!! :'o

Då blev jag helt despo, så vi fick gå tillbaka igen och leta. Till sist hittade vi Konsum. Där plockade vi på oss en massa, för säkerhets skull. Det blev 380g Marabou (jo, det är sant - för i jordgubbschokladen som vi var tvungna att smaka var det bara 180g), 1,5l cola (eller var det kanske 2 liter?), en påse blandgodis & OLW-hjärtan. (Det var nog allt?) Hela kalaset gick på 113 spänn. (Men är man desperat samtidigt som man ska fira att man äntligen är fri så kan det bli en del..)

Sen spatserade vi hem till vandrarhemmet. I receptionen satt typ alla på vandrarhemmet. Men vi ville inte vara sociala så vi gick in till oss (efter en kort muggjakt).

Resten av kvällen glodde vi på TV och tryckte i oss allt gott. När det var Harper's Island var jag tvungen att stänga fönstret för jag var jätterädd för att det skulle komma nån smålänning och döda oss med sin fula dialekt. (Eller att en mal skulle flyga in - jag vet inte riktigt vad som är värst?! ;/)

Sen somnade vi. Typ.



I torsdags gick vi upp lite efter nio. Vi packade och checkade sen ut utan frukost eftersom det var så himla dyrt.. Istället gick vi till stationen och låste in vår packning. Sen gick vi runt och försökte hitta ett fik. Det var nästan omöjligt, men till sist hittade vi ett. Där köpte vi frukost och satte oss ute och kollade på en gubbe som vi rätt snabbt konstaterade att jag kommer bli som när jag blir stor. Fast sen började det regna så vi fick flytta in. Där satt vi rätt länge. Okej, väldigt länge.

Kalmar måste förresten vara Sveriges tråkigaste stad. Herregud!



När det var en timme kvar tills tåget skulle gå tog vi en runda på Lagerhaus och sen gick vi till stationen. Där fick vi vänta tills det äntligen var dags för att ta tåget (som hade stått där hela tiden! -.-) hem till fina, underbara Skåne igen.

Vi åt godis och lyssnade på musik hela resan. Vid Alvesta bytte dom personal. Då pratade dom äntligen skånska istället. Vi blev så lyckliga. Jag tjoade och Marina startade ett disco med musiken på hennes mobil.
 

På stationen hämtade pappa oss och skjutsade oss till Hemmakväll. Där hyrde vi "Taken" och sen tog vi bussen hem till mig. Här vilade vi lite (fan vad vi var trötta.. typ hela tiden xD) och sen lagade vi spagetti & köttfärssås.

Efter middagen kollade vi på "Taken". Den var jättebra, se den! :D


När den var slut gick vi en liten kvällspromenad och sen kollade vi på Harper's Island och drack te. Och sen gick vi och la oss om jag inte minns fel? För vi var aströtta efter Kalmar och allt. ;D


På fredagen gick vi upp, åt frukost och fixade till oss medan det regnade som fan utanför, kul.. -.-'

Pappa skjutsade oss till stationen där vi tog ett tåg till Malmö och gick en liten shoppingrunda. Men när vi kom till Myrorna hamnade vi i deras soffor och orkade inte göra mer än att titta på en mycket stelbent tant. Aaw. ;p När hon hade gått i slow motion genom hela affären och bestämt sig för att köpa en genomskinlig (!) tröja bestämde vi oss för att åka hem.

Hemma åt vi och sen åkte vi till Svedala.


När vi kom till Sommarrocken fick vi våra band. Gula och fula. Sen gick vi och ställde oss framför Stora Scenen. Nästan ingen var där. Vi hade precis missat EMD, tyvärr. (Eller inte.) Spanade runt på alla töntar som var där. Och spanade in en get-vakt. Han var ful. Och lyssnade på musik under Bo Kaspers. Bo Kaspers var jättedåliga. Och tråkiga. Och det var inte ens nån stämning. Förutom på "I Samma Bil". Alla kunde såklart refrängen. ;D Dom bredvid oss försökte bli vän med oss. Det ville inte vi.. x)




Till sist hade Bo Kaspers spelat klart. Då var vi tvungna att vänta ännu mer. Som vanligt sound checkade Peder sina egna trummor. Han kastade ut två trumpinnar, men jag och Marina fick inte dom. Istället fick två töntiga killar bredvid oss dom. För att dom flirtade med vakten med lila hår som var singel (och förmodligen bög, annars hade han gett dom till mig och Marina.. ;D). Vi tyckte lite mindre om Peder efter det.



Sen kom Dannie och underhöll oss lite. Eller.. Vi tror att han hette Dannie. Han var full och Marinas mobil var alldeles för teknisk för honom.. xD

"Peder, jag älskar dig. Jag är man och jag älskar dig!"

"FAJSBOOK, TJAJOOR!"

Kommer inte ihåg allt som hände där innan konserten, men det kom iallafall några till och joinade Dannie.


Dannie: Du är ju fan asfull! Hur många hinkar öl har du druckit?

Tjej: Nä, jag har bara druckit vodka!



Konserten var asbra! :D Förutom när två medelålders män kom och körde in armbågarna i min och Marinas ryggar. Marina fick en puss av Dannie och sen hamnade han i nåt bråk med nån där bak. Ja, jag kommer inte ihåg allt.. Roligt hade vi iallafall. Kommer inte ihåg alla låtar som spelades, men jag skrek med som fan i alla. Och vi stod längst fram, precis framför Dregen. Och Nicke ställde sig ofta framför oss också. Dregen var så sexig. Och snygg. Och Nicke också. Fast inte Peder & Johan. Dom var som vanligt! ;D









När det var slut gav Peder ut sina saker till folk i publiken som han pekade på.. Vi hatade honom lite efter det.

När konserten var helt slut bad vi en vakt leta efter plektrumet som hade landat innanför staketet, men han låtsades bara leta lite efter det. För han ville nog ha det själv. Vi hatade honom lite också efter det.




Till slut gick vi ut och satte oss i gräset och kollade vaktbilder - precis som vi brukar efter Backyard Babies-konserter. Love it! x'D

När vi kom hem drack vi te innan vi gick och la oss. :D


(Nu känns det som att det här inlägget håller på att bli en roman så jag får väl korta ner resten..)


På lördagen gick vi upp och åkte till Landskronakarnevalen med mamma & Filippa. I Landskrona delade vi på oss. Jag och Marina ställde oss framför två tanter för att kolla på karnevalståget. Dom blev assura och sa till polisen, men han bara dissade dom. Oh yes.


Karnevalståget var lite småtrevligt så där. Brandsta City Släckers var med! ;D





Sen gick vi en runda på marknaden, men det var så himla mycket folk överallt så det slutade med att vi satte oss i gräset och lyssnade på lite trevlig panflöjtsmusik. xD



Tillsist åkte vi och handlade mat och sen åkte vi hem. Hemma kollade vi på "Power of 10". Sjukligt kul. Två vuxna män som hatar barn och vill åka till Disneyworld i en månad. "Hej Jonas!" x'D


Efter det blev det tacos och sen åkte vi till stan. Där köpte vi mer godis (hehe, allt från Kalmar var ju slut sen läänge ;D) och sen gick vi på bio. "Änglar och demoner". Den var bra. Fast folk runt omkring var störiga! Vem fan går på bio och en halvtimme in i filmen somnar?! Och stackars Marina fick sitta bredvid en som stank! Och ALLA hade med sig tusen läskburkar och prasslade som fan med godispåsarna.

När filmen var slut hade vi missat bussen med två minuter. Så vi fick gå hem. Fast det var inte så farligt. x]

Hemma drack vi te och kollade på TV. Innan vi gick och la oss.


På söndagen gick vi upp sent och sen spenderade vi dagen framför TV:n i princip.. Kollade på "Life of Brian" och Gardells "Tillfällig gäst i ditt liv". Sen åt vi mat och sen var det dags att skjutsa Marina till stationen..

Precis som förra gången lämnade hon Lund 16.28. Det blev tomt. Det är tomt. Och jag glömde t.o.m. bort att göra min :c-min.. ;''c


Och ja, jag ska bara tillägga att jag inte tog med alla gånger jag gick på toaletten, men det var oräkneliga enligt Marina (som själv typ höll sig hela vistelsen?!).


Kommentarer
Marina

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAH!!!! Först och främst vill jag säga att det är en stor blöt fläck på stolen och på golvet här. (Det måste varit för jag höll mig hela vistelsen?) Du får ju allt att låta så extremt kul så alla andra kommer skriva lika flummiga störda kommentarer som jag x'D Yeah right! Ingen är ju roligare än jag när det gäller kommentarer! ;D

Jaja, nu ska jag sluta skratta (försöka) och skriva ner något vettigt här. (lycka till!)

Jag hatar SJ och jag hatar Tommy och Allan som vägrade åka med min buss så dom inte kunde underhålla mig! ;O Och jag tycker faktiskt att din sminkning var Extremt snygg! fuck den där tanten, I bet att hon såg ut som den där elaka säkerhetsvakten?!



Den där tanten som satte sig brevid mig men sedan flyttade på sig då? XD Bah:

"här blir en bra plats. kvälvning fyfan vad hon stank" flytta sig så långt bort som möjligt xD svin!

Therese-snacket där var ju extremt kul! och vi måste pratat högljutt för alla stirrade på oss som dom aldrig hört skitsnack förut? :O

Den blinda kvinnan x'D stackars sate. HAHAH.



TÄNK! hur mycket vi ätit dem dagarna?! :O Det är ju faktiskt lite äckligt? äcklad min MEN! som du säger. Är man fria efter nästan 2 års tortyr så behöver man det där lilla extra! ;D (fan vad skönt det är egentligen, jag kan nästan känna hur mina bekymmer lämnar mig xD)



FUCK! Nu ska min far ha datorn >< LÄGLIGT!!!

MEN! Jag fortsätter med kommentaren imorgon ;D Ja, Det ska bli långt och härligt! (vi har ju inte kommit till det roligaste än) :D

PUSS!!



2009-07-13 @ 22:20:17
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
Aino

Nu har jag läääst duktig! Och för dte första: Ni äter ju typ lika mycket godis som jag :D Det kanns bra! ;) Och det var massa fina bilder (fast jag skulle nog gilla dom mer om jag lyssnade på Backyard Babies ;p)! Och öh.. vet inte vad jag ska skriva x) Men det var kul att läsa ;;D

2009-07-13 @ 22:29:14
URL: http://pickingthepieces.blogg.se/
Rosa

DREEEEGEN! Typ, hur het som helst, haha!

sv: tack! mor blev tyst när jag visade din kommentar, hon tror inte på mig... Haha, nåja, 2010! :)

2009-07-14 @ 00:01:04
URL: http://olasalosuperstar.blogg.se/
Olivia

Phew. that really was a long text! Men jag har läst hela. Jag är en duktig nörd.

Ni har ändå hunnit med helt mycket! Jag har typ sämst fantasi när det kommer till saker att hitta på, så jag är mäkta imponerad!

Dessutom så tycker jag att det stirrande och elaka folket som dissar dig kan ta sig någonstans. That's my final word about that.



Föresten så ser en av magdansöserna ut som en jätte? Är hon släkt med Hagrid?

2009-07-14 @ 01:31:24
URL: http://cousincocaine.blogg.se/
Marina

Nu ska vi se vart jag slutade igår och vart jag ska börja igen. Harper's Island! JAg tror faktiskt att en smålänning är liiite värre, dom är lite svårare att ta död på. ja, dom är ju praktiskt taget odödliga! xD



Fan, jag HATAR kalmar! fullt med kullersten, inga fik, jobbiga människor, ful dialekt, FÖR LITE BROAR ;O, blåsigt, kallt, fult, tråkigt ja, jag kan fortsätta i evigheter!

(men det värsta måste ju ändå vara att you-know-hwo kommer därifrån?)



Skåne är bäst, så är det bara. Det var skönt att komma "hem", äta god mat och se på en riktigt bra film. Ja, en bra film är en mycket brutal film ;D Och en med Liam Neeson. tydligen.



HAHAHAHA tanten! x'D Gud hon var så rolig och sorglig på samma gång! Genomskådade varenda litet (fult) plagg och kom hem med det fulaste av alla. (typ) xD



Bo Kaspers, jag tänker aldrig genomlida en spelning med dom någonsin igen! Jag menar, han man ha tråkigare låtar? Oo Men det var ju såklart värt det när backyard babies kom sedan. Speciellt Het-dregen! mums!



Dannie Jeppsson Ramsey! jag har nog aldrig hört töntigare namn förut! x'D Och han var pratglad och han var vääldigt svettig! >< Och han envisades med att alltid lägga sitt skalliga huvud mot mig så jag fick hans svett över hela mitt ansikte. Mysigt? nej!

(jag måste nog skicka iväg filmerna snart innan han tar livet av sig)

HAHAHAH Peder och Johan, stackars satar. (speciellt Johan) Dom är lite sorgliga :') (speciellt Johan)

Jävla vakt-jävel! pill, pill nej, tyvärr den finns inte här. FUCK heller! och Peder va? jävla svikare. Här har man stått och genomlidit Bo Kaspers fucking Orkester! och inte ens en halv trumpinne får man? ucsha!



HAHAHAHAH den stela kvinnan i karnevalen. stackarn. Synd att hon är så jävla lång också så hon syns mest av alla! xD



"JOONAS, JOOOONAS!" - "PER-ARNE, PER-AARNE!!"

Jag dör, dom var så kul.



Hur lyckas vi alltid hamna bland jobbiga folk? ALLTID! Vi måste ha någon sorts dold dragningskraft? Och varför var Bion försenad med en kvart? xD sug!

(och ingen public enemy reklam )':) Men filmen var ju för övrigt bra (: "åh, det var ju synd" love it! x'D



Jag är väldigt upprörd över att du missade :c-minen. Men jag tror det blir bättre om jag får se den 2 gånger nästa gång? Jag längtar till nästa gång! (inte bra för att få se :c-minen. men näästan)

Jag saknar dig massor! & nästa gång kanske du kan palla dig upp hit även fast det är astråkigt här. Men du kan ju komma när det händer något. och nej då menar jag inte när det händer något här i vartofta utan i Göteborg! xD Det ligger ju ändå bara en timmes tågresa härifrån. Jaja. Hoppas du tyckte om min kommentar. och nu får du FANEMEJ ta och svara på den! xD Kanske inte så mycket. men liiite? (A)

PUSS!!!

2009-07-14 @ 11:32:06
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
Anonym

Tänkte bara hälsa till personen över att Kalmar är en fin stad om man tittar sig om kring. Finns väldigt mycket att titta på. Men det du eller ni störde på mest kanske är att ni vet att den där personen ni inte gillar kommer därifrån så varför fira det där vad ni nu kallar det we are free day på stället där personen kommer ifrån om ni inte tycker om henne/honom!

2009-07-15 @ 16:45:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0