ULF LUNDELL på Sofiero

Jag måste bara skriva lite kort om konserten innan jag går och lägger mig. Det finns egentligen så himla mycket att berätta, men jag kortar ner det..


När jag och mamma kom dit vid sju var det inte speciellt många där. Vi ställde oss så att vi hamnade på femte raden när allt satte igång. Skönt att det inte var något förband och sånt innan. Det sista dom gjorde innan han kom ut på scenen var att mäta så att micken var i lagom höjd. Och sen kom han in, väldigt försynt. Och han var så liten! Gud. Jag trodde typ att han var två meter, men han kan ju inte vara mycket längre än jag.. Och han hade byxorna rätt högt upp och tröjan nerstoppad - som en liten farbror. xD (Och nu känner jag att nästan alla mina meningar börjar med "och". Men skitsamma! xD)


Hans band kändes väldigt blandat. Om man hade sett trummisen (som btw såg ut som Johan Glans) och Janne Bark hade man inte kunnat tro att dom spelade i samma band. ;)

Basisten såg ut som att han plågades under hela konserten. Eller så var det bara hans sätt att spela lite tuff? xD Och sen var det några till, men jag orkar inte beskriva hela bandet!


Publiken var ju också väldigt speciell. Och väldigt blandad. Och aldrig har jag sett så många medelålders män sträcka upp händerna i luften och skrika rakt ut..!


"67" var helt klart bäst! Då var konserten fan riktigt bra! :) När han körde "Kär och galen" och "Gå ut och var glad" var stämningen också väldigt bra. Och när han körde "Öppna landskap" - fast den tyckte jag var lite seg.. Alla lugna låtar var sega förresten. "Folket som bygger landet" var också bra. Fast han sjöng inte om Ola, tyvärr. ;)


Efter allt jag har hört från olika personer förväntade jag mig tre timmars plåga. Men det var det inte. Nä, det var inte världens bästa konsert. Men jag kan ju lugnt säga att jag hellre ser tre timmar till med Lundell än tre minuter till med Bo Kaspers Orkester..! ;D


Nu ska jag gå och lägga mig. Känner mig helt utmattad. Så jag återkommer nog inte förrän om några dagar..


Ha det bra så länge! :*


Kommentarer
Jojja

Guud va kul att konserten var så lyckad!!! Men jag måste få höra lite mer specifika detaljer senare ;D Typ om hur högt din mamma hoppade och om hur högt hon skrek!! xD Och en sista grej... Ofta du kommer sova i "några dagar"!

Puss

P.S Visst var jag duktig nu?(a) D.S

2009-07-31 @ 12:22:03
Eli

haha va fint att du tyckte om de^^

2009-07-31 @ 16:05:10
URL: http://elin-nilsson.blogspot.com/
Marina

HAHAHAHA om du hellre ser ulf i tre timmar än bo kaspers i 3 minuter så ... ja, det säger ju inte så mycket egentligen.. För ALLT är ju bättre än Bo Kaspers! ;D

(Och jag ska försöka skaffa ork till att svara på dina 15!!!! kommentarer x'D)

puss! Jag saknar dig.

2009-07-31 @ 22:00:36
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
V

hahaha skönt att du gillade det iaf^^ jag tror det var den där "gå ut och var glad" som jag stod och skrattade åt. xD

2009-07-31 @ 22:06:10
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Marina

okej, här kommer nååågra svara på dina kommentarer. stålsätt dig!!



1. hahaha, jag älskar skittles reklamer, dom är bäst! xD och den sjungande kaninen .. tom. JAG blir rädd!

& ja, du har varit urkass! på att kommentera, men nu förlåter jag dig ;D



2. HAHA! Eller hur?! Hade han inte barn skulle han nog också gjort det, tror du inte? MEN! hur gör han på ön? han kanske inte har några speglar! ;o



3. Klart du måste se Alice in Wonderland! :D Det är ju Tim för faen! Johnny, Helena OCH Alan Rickman! 8D mums!



4. HAHAH! är du rädd för PRECIS alla djur, utom skator?! x'D Du kan få Ture! Han väcker mig hela tiden! kl 7 på morgonen! Det borde ju du om någon förstå hur jobbigt det är! ;o & ture är inte rädd för något, speciellt inte mig ><



5. åh, jag med! Då längtade man dit som faen! fast .. kanske inte just då bron vred sig .. Men det var en av många jävligt bra effekter! ;D

Det är inte långt kvar! :*



6. Nej, nej! Fel! Hon är ju Brunettbella nu! :D Nu är hon 10 gånger smartare än innan! :D vilket betyder att hon näästan samlat ihop till en hel hjärncell! :D Nu fattas det bara ett par glasögon!



7. Ja, jag vet att jag är grym på PS! ;) Jag kan hjälpa dig nästa gång jag kommer ;D eller du kommer. same shit! JAg kan visa dig lite stuff. du sugande människa! (mehehe ;D)



8. Ja, nu var det ju inte ett vanligt kalas utan ett för 5 jävla männsikor. ALDRIG MER!! Det var så extremt stressigt! xD

Rubriken .. ehm. Jag bara skrev något x'D tyvärr, jag har inte svaren på allt. Jag har svikit dig )':



9. Men snälla! Filmen var ju grym! :D Alla specialeffekter!? muuuuuuuuuums! & jo, Harry var bättre! Om man jämför med den 3:e filmen? X'D och den 4:e när cedric dör?! X'D där kissade jag på mig av skratt! Fast här var han lite mer äkta när dumbledore dog. OCH ja! Snape var inte med tillräckligt! MEN! jag dog iaf, han kommer snart ta kål på mig den mannen! Filmen borde beså av snape exakt hela tiden ja! utom när han dödar harry? det hade varit en bra film, Snape heeela tiden tills han i slutet mördar någon man inte tycker om. perfekt!

Jag kommer dock dö om dom inte tar med ALLT som snape gör i den sista filmen. then they shall die! & Rhys Ifans ska skepa Xenophilius Lovegood juh, där kommer jag också dö ;D

nu blev det jävligt långt om Harry, eller ja Snape .. men! Jag har fått tillbaka min besatthet ett litet tag ;)



10. jo, liite men det är ju redan självklart att jag tycker om dig, Jannika behöver mer bekräftelse ;D Jag älskar när du säger att jag är rolig x*



11. jag orkar inte svara på den långa om våran dag ännu. Men jag skrattade så jag nästan dog, som du får veta när jag svarar på den! x'D



puss pårej' (jag bara äälskar vättskötska! 8)

2009-08-01 @ 09:47:11
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0