STOCKHOLM 18-25 juli 2009

Nu ska jag berätta om vad som hände i Stockholm..


Lördagen den 18 juli

Vi packade det sista och sen satte vi oss i bilen. Stannade inte förrän vi kom upp till Gränna. Där fikade vi och handlade polkagrisar. Sen körde vi vidare.


Jag och Filippa hade tråkigt i bilen:

   

Ja, sen somnade hon. Så då fick jag ha kul själv. xD


Innan vi kom fram till Stockholm stannade vi på McDonalds och åt. Filippa åt Big Mac för första gången och det gick inte så bra - hennes mun var alldeles för liten! xD

Sen körde vi till Stockholm och efter ett kort stop på en mack var vi framme i Älvsjö.


Efter mycket letande hittade vi till sist rätt hus. Packade ur bilden och kollade in huset. Det var.. speciellt. xD
Jag paxade genast rummet på undervåningen med en dubbelsäng -  vilket betydde att jag fick hela den våningen för mig själv. Mamma, pappa och Filippa sov på övervåningen.


Mitt rum:

(Oho, paintskills. Ehm. Proportionerna känns inte helt rätt, men så fick jag ju även bara VG i bild - ha lite överseende va!)


När vi hade kollat in hela huset och fått in alla saker åkte vi för att hitta en mataffär. Vi hittade WiLLY:s, men fattade inte hur man kom dit - så vi fick åka vidare.. Tillsist hittade vi ICA. Handlade en massa godis och sen åkte vi hem igen. Tog det lugnt och kollade lite på TV. (Fast det fanns inte så många kanaler - men den finska blev iallafall min favorit! 8D)

Sen hittade vi en grön hatt:

Och jag bättrade på mitt kløver vaseline:

Sen drack vi te innan vi gick och la oss.



Söndagen den 19 juli

På söndagen fixade vi till oss och sen tog vi tunnelbanan till Karlaplan. Därifrån gick vi till Liljevalchs och kollade på deras IKEA-utställning. Den var jättefin. Konstigt nog hade min mamma lyckats köpa ALLA fula lakan som fanns där. ("Dom var ju billigast!")

Sen gick vi till Rosendals kafé. Där köpte vi fika som hade räckt till en hel släkt, tryckte i oss allt själva och mindes hur varmt det var förra gången vi var där. :)

När vi var klara där tog vi båten till Slussen (om jag inte minns fel?) och gick i Gamla Stan. Där handlade vi bandtröjor. (Filippa: Ebba Grön & Good Charlotte/Jag: Sex Pistols)

Sen kollade vi på en vit gubbe innan vi fortsatte till Drottninggatan.

Gick bara upp till Hötorget. Där svängde vi in och tog tunnelbanan hem. I Högdalen åt vi pizza. (Fast Filippa åt lasagne?)



Sen gick vi hem. Hemma hoppade jag och Filippa studsmatta. Så satans kul. Jag kunde inte stå upp dom första tio minuterna så mycket jag skrattade. x'D (Don't ask..)



På kvällen drack vi te och sen hade jag och Filippa myskväll där nere innan vi gick och la oss.



Måndagen den 20 juli

Måndagen började med att jag tog tunnelbanan till Hötorget och träffade Jojja utanför SF lite efter kl 12. (Jaja, för ovanlighetens skull var det jag som var sen - shit vad långsamt tunnelbanan i Stockholm går! xD) Gud vad jag hade saknat henne! :'D :**


Vi gick en runda på stan och så. Sen blev vi trötta så vi köpte glass. :)

När vi hade ätit upp (alltså när jag hade ätit upp och Jojja hade tappat halva sin på marken..) gick vi vidare. Såg en gammal version av Moto Boy:

Och så tog vi den här lite turistiga bilden i motvind:

Eftersom jag hade glömt hennes saker fick hon hänga med mig hem och hämta dom och sen åkte hon hem till sig.


Vi åt mat och nån timme senare smsade jag Jojja och fråga när hon egentligen tänkte komma. Såklart hade hon somnat då! xD

Men ja, till sist kom hon. Då hade jag redan hunnit bli kompis med en fullgubbe. x)

Vi handlade godis & läsk och sen gick vi hem till mig och kollade på Beck (som Jojja var helt inne i, vad hon än säger! ;o) och sen sista avsnittet av Harper's Island.


Och hallå, jag måste bara skryta liiiite: JAG OCH MARINA ÄR VÄRLDENS BÄSTA FÖR VI HADE HELT RÄTT! (A) Hur allt hängde ihop, vilka som skulle bli mördade o.s.v. Lalallalalaaaa! :D:D:D


Kommer inte riktigt ihåg vad som hände efter Harper's Island. Förmodligen te? xD Och mys i soffan? Och sen gick vi nog och la oss.

  


Tisdagen den 21 juli

På tisdagen stack Jojja hem rätt tidigt. Vi andra åkte till Hallwylska palatset. Där kollade vi på "Notti italiane 1950-1990: Mode för världens stilikoner". Det var ungefär 60 klänningar (av bl.a. Armani och Versace) som Diana, Naomi Campbell och Audrey Hepburn - för att nämna några - hade haft på sig. Kul! Och lagom stor. (Fast Filippa gick runt och släpade benen efter sig..) Sen kollade vi lite på den permanenta (?) utställningen innan vi gick vidare till Moderna museet.

  

Ska jag vara ärlig förstår jag mig inte på modern konst. Det är ju inte konst. Jag hade lätt kunnat göra samma sak - om inte ännu bättre! (Och då har jag ju ändå bara VG i bild..) ;D Min favorit var iallafall bilden på Jonas. Han är fin! :*

Fiket på Moderna var inte så trevligt så vi gick bort mot city, fast då regnade det som fan så vi var tvungna att stanna i en busskur. (Och ja, det känns som att bilden över har hamnat lite fel om man tänker på vädret, men jag orkar inte ändra det..)

Fikade inne på Gallerian. Och störde oss på den här skylten:

Sen gick jag, mamma och Filippa till H&M. Där köpte Filippa en supersnygg kjol (om den hade funnits i en större storlek än 34 hade jag köpt den!!!). Inte nog med att min bästa kompis är coolare än mig (alla som träffat Jojja vet ju att hon är ungefär 23 gånger coolare än mig!), utan nu är snart min lillasyster också det! Det smärtar lite..

Jag köpte skor och två par leggings. Sen mötte vi upp pappa igen och åkte hem.


På kvällen kom Jojja. Vi kollade på Morden i Midsomer och drack te och så. Sen sov hon över. :*



Onsdagen den 22 juli

På onsdagen fixade vi till oss och sen gick vi till tunnelbanan. Jojja hoppade av lite innan mig.


Jag skulle träffa Aino utanför RockZone kl 13. Var där tio i och då var hon redan där. ;D I sin röda slips som matchade min lugg. ;D Och vi hade båda kjolar som väldigt gärna blåste upp.. ;p


Vi kollade lite där och sen fortsatte vi uppför Drottninggatan - med ett snabbt avstick nerför Brogatan. Där kom vi på vad jag ska jobba med. Orkar inte berätta för ni kommer inte fatta, men i fortsättningen kan ni kalla mig HIV-kvinnan! ;D

När vi hade gått upp längs hela Drottninggatan gick vi bort till St Eriksplan och gick till RecordHunter. Jag hittade inget där, men Aino köpte tre Kent-singlar (och vi ratade alla Ark-singlar eftersom vi redan hade dom ;D).


Efter det gick vi till tunnelbanan och åkte till Gamla Stan där vi kollade dom två alternativa affärerna som ligger där. Ainos lugg lyste jättefint inne i den ena affären (som hade UV-ljus). :D

Hittade inget där heller så vi bestämde oss för att fika istället. Det blev ett fik i Gallerian där vi satt ett bra tag och snackade skit och citerade Vänner. x'D (Älskar att träffa folk som man bara behöver säga början på ett Vänner-citat och så börjar den andra skratta! xD)


Till sist gick vi till Punkt Shop och en skoaffär.
Sen var det dags för mig att gå till tunnelbanan eftersom jag skulle hem och Aino skulle på bio. (Har ni tänkt på att Aino och bion är samma knappar på T9? xD)

När vi stod där kom min mamma och ignorerade oss (= stack fram huvudet och sa "Nu låsas jag som att jag inte ser er" och sen fortsatte gå? xD). Väldigt diskret..! xD


När jag lämnade Aino hade vi båda ont i käkarna för att vi hade lett så mycket. Fast enligt Aino brukar hon få ont i nacken (?!) när hon skrattat och lett mycket. Söta, konstiga människa! xD :*


När jag kom hem åt vi. Sen tog jag det bara lugnt resten av kvällen. :)



Torsdagen den 23 juli

Torsdagen var THE second hand-dag. Vi tog tunnelbanan till Vasastan och shoppade loss! Jag köpte några LP-skivor och böcker och så. Sen åkte vi till Söder. Hittade inget där.


Mamma och Filippa åkte tillbaka för att träffa pappa, medan jag väntade på Jojja. Hon var sen så jag fick leta upp SF själv och hämta ut biljetterna av en assur kille.

Till sist kom Jojja. Vi gick och köpte godis och sen gick vi bort och satte oss på bion.

Harry Potter var sådär om jag ska vara ärlig. Snape var med alldeles för lite och.. jag vet inte. Den var bara sådär helt enkelt.


Efter bion åkte vi hem till mig och åt. (En man på tunnelbanan lekte med sin tamagotchi! :D) Kollade på TV. Drack te. Snackade. Och sen gick vi och la oss. :*



Fredagen den 24 juli

Vi var rätt trötta när vi vaknade så det blev en riktig chilldag. Glodde på TV och käkade godis. På eftermiddagen åkte Jojja hem. Jag kollade ännu mer på TV och sen bytte vi om. Åkte till Söder och åt. På en restaurang som vi åt på när vi bodde på Zinkens. Jag åt Carbonara, of course.


Sen åkte vi hem. Hela familjen satt ute en stund och läste och åt godis. Sen förflyttade hela familjen sig ner till studsmattan. Mina föräldrar såg så himla kul ut när dom hoppade. Min mamma hade dessutom lite svårt med balansen eftersom hon hade druckit lite vin.. x'D Men ja, bilderna behåller jag för mig själv. Det är nog bäst så. ;)


Ja, sen städade vi. Och sen var det dags att gå och lägga sig.  



Lördagen den 25 juli

Gick upp vid 8.30 och packade ihop det sista och så. Vid 10 körde vi.

Och stannade inte förrän i Linköping. Där var det SUPERREA på Gina så jag shoppade riktigt loss! ;D Och så fikade vi. På Berget - vårt vanliga café! ;D Jag åt polkaglass. :)


Sen fortsatte vi köra och stannade sen ännu en gång i Gränna för att köpa fler polkagrisar.. xD

Sista gången vi stannade var för att äta. På McDonalds, igen. Bra där. xD


Sista biten läste jag och sen sov jag en halvtimme. Hahaha. Synd att ni inte fick höra när Filippa berättade om det. x''D



Och till sist: Ja, Marina, vi såg några kändisar. (Kände bara inte att dom var värda att nämna här! xD)


Måste även avsluta med bästa bilden på mig, ever:


DEN BJUDER JAG PÅ! ;D


Kommentarer
Anonym

Hehe, nu kommer megalång kommentar här ;D

2009-07-28 @ 10:50:56
Aino

(hahahah, det var jag som råkade skicka det där xD NU ska jag kommentera längre ;P)



Helt jättehärligt blogginlägg ^^ Hjälpte ju att jag var med (såklart, hihi) ;) Jag fattar inte heller grejen med modern konst :s Lägg en penna på en hylla och sätt det ett saltkar - och sen har vi ett konstverk värt 25 000 spänn?! ;s Jävla dumma idioter som går på det...



Dagen med dig var jäääättemysig :* Men hahaha, HIV-kvinnan x'D Jag skulle iaf köpa dina korta strumpor, även om jag inte har Dr Martens-kängor ;) Jag lovar att mamma skulle tycka att dom var skitbra att ha på sina vanliga strumpor, som extra värme typ, så du har två kunder iaf ;)



Och hm, jag undrar om den lös för att den höll på att bli gul tänka.. fast nä, det borde ju inte göra nån skillnad :p Apropå det så ska du se min lugg nu o_O Jag är ärligt talat lite rädd.



Öh, anyway - jaa, det är så bra när man har nån att citera Vänner med ;D Du är en av dom få som man kan göra det med x) "Could I BEEEE wearing anymore clothes?" "Ahahaaaaaaaa" (visste inte hur jag skulle skriva Chandlers replik, det är ju typ bara ett.. ljud. Och ett förjävla ansiktsuttryck xD). Du fattar.



Och mobbas inte för att jag får ont i nacken xD Jag måste ha nån väldigt otränad muskel som blir trött när jag skrattar för mycket *-) .. eller, den borde ju vara astränad, med tanke på att jag garvar åt typ- allt xD Men.. öh, aja. Och din mamma var sjukt diskret ;) Jag hörde ju inte vad hon sa iaf x)



Och vadå, gillade inte du nya Harry Potter-filen?! ;o Den var ju gryyyym! Snälla håll med mig om att Malfoy var cool i alla fall? ;D När han började gråta, aww (a) Höh.



Och hahah, Moto Boy xD Om Oskar är hälften så snygg om typ 30-40 år, så kan han ju skatta sig lycklig ;p



Oh, måste säga nåt om några av bilderna iaf också!

1. Du ser VÄLDIGT snygg ut på mittenbilden av dom små på dig och Filippa i bilen ;p

2. Du är jättesöt på den bilden på dig i randig tröja innan de första studsmatte-bilderna :D <3

3. Och den första bilden på dig när du hoppas ensam är skön xD Det ser nästan ut som om du står helt vanligt, och ditt hår bara är.. överallt xD

4. Och till sist, den sisa bilden.... Heheheh-heehe xD

2009-07-28 @ 11:07:57
URL: http://pickingthepieces.blogg.se/
Aino

Skulle bara skriva en till grej, men jag råkade skicka kommentaren igen (hur lyckas jag?!) :p Jo, jag skulle säga att även om den sista bilden är relativt.. öh.. osmickrande *hehe* Så lovar jag att det finns tusen gånger värre på mig x)



Och herregud vad jag använder smileys märker jag nu :s

2009-07-28 @ 11:10:50
URL: http://pickingthepieces.blogg.se/
Olivia

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHA! Jag dör! Jag tror jag gick och kärade ner mig i den där bilden.

Nu har jag glömt allt jag skulle skriva. Du borde inte lägga upp såna distraktioner!

2009-07-28 @ 12:02:08
URL: http://cousincocaine.blogg.se/
Marina

HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAH!!! JAG DÖR AV BILDEN!! X''''D Nu vet vi hur du ser ut om ca 30 år ;D (ja, jag tror att du kommer se ut så när du närmar dig 50, faktiskt :o)

&polkagrisar kan man aldrig få nog av OCH! Vi är sjukt bäst som fattade heela serien ;D Synd att det är slut bara .. haha, jag hade velat se mer ( fast slutet var ju helt sjukt utdraget! Oo )

anywho! kändisar? du måste berätta vilka? I smyg, en liten viskning. DET VAR VÄL INTE "HEJ ALLIHOPA"!?!? :O



2009-07-28 @ 13:39:16
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
V

haha aw vilken söt bild xD :D ...och jag gillade den bilden på "moto boy" ;D



record hunter in my heart <3

2009-07-28 @ 21:11:13
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Eli

HAHA va fin du är xD



jag hinner inte läsa hela inlägget nu, skulle bara logga in för att rösta, du vet vad jag röstade ;)



MEN



HUR KUNDE DU VETA VEM DET VAR PÅ HARPERS ISLAND????!!

det är ju helt weird, jag typ dog av förvåning, jag kom på det typ tredje sista avsnittet jag var helt såld på att det var ehm jag kanske inte borde avslöja något, innan dess^^

2009-07-29 @ 00:47:31
URL: http://elin-nilsson.blogspot.com/
mamma

HAHAHAHAHAHA!!!!!!!!! Den bilden är riktigt förfärlig!!!

Men vad ser jag här? Vadå att jag hade svårt med balansen för att jag druckit vin? Elakt förtal! Det blir indragen månadspeng!!!

2009-07-29 @ 01:04:10
Jojja

Hahaha ursäkta mig då! Bara för att man inte riktigt vet hur man ska äta en glass så bli man förlöjligad här!!! xD Tillskillnad från alla andra här så blir jag mer rädd än glad när jag ser den där sista bilden :O Även nu när jag ser den en andra gång...

Och jag kommer skriva ääääännu mer sen när jag kommer hem från skärgården ><

Så dat' lungt ;D Pusspusspuss

2009-07-29 @ 09:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0