The Guild på KB, 16 januari

Nu är jag hemma. Great night. The Guild var underbara - som vanligt! :D


Tyra kom hit vid 21.40. Då körde vi in till KB i Malmö.

När vi kom fram och hittat en parkeringsplats väntade vi i bilen till 22.30. Jag memorerade Estrids personnummer om de skulle fråga (eftersom det var 18-års gräns..).

Men det var inget problem att komma in. De kollade inte ens misstänksamt på mig! x)


Vi gick på toaletten och sen köpte vi Sprite. Jens, Lasse & Jepson var där. (Ola var väl nerbäddad i sängen! ;D) Träffade Zara. Fast jag hörde knappt vad hon sa för de spelade så högt. Träffade Colette (Elias fru) också som mamma snackade en hel del med.


Förbandet Golden Kanine var inte så roligt. Rätt tråkigt och alla låtar verkade halvklara. (?) Kände igen sångaren och efter halva konserten kom jag på att det var Linus - Fredriks lärarstuderande! x'D

När Golden Kanine var klara bytte de lite instrument och sen kom The Guild.


Sylle hade gul- och svartrutig skjorta och en rödrandig slips. :* (Och för ovanlighetens skull ingen mössa! :o Stör mig lite på att den nya killen liknar en blond Richard. Som fan. Det är ju nästan smärtsamt..!)


Jag stod på första raden, sen andra och sen första igen. Det kom några killar som trängde sig. De var rätt fulla (och blev bara fullare och fullare under konserten..). En sak som jag kan tycka är lite störigt med fulla killar är när de blir sådär känsliga och ska kramas och berätta hur mycket de älskar varandra. Speciellt om de gör det rakt framför mig när jag hellre vill se Sylle.


De spelade "Going to Louisiana", "Let Me Loose, Let Me Lose", "Breakfast Epiphanies", About to Commit a Crime", "Lost Weekend", "Yankee Fashion", "It's About Thyme" & "I Won't Go (Anywhere Alice Won't Go)" från den nya skivan. De körde även några från den gamla skrivan. ("One of Your Dreams", "The Man Who Couldn't Learn" & "Always Keep Our Heads Up High" om jag inte minns fel..)

Sen kom det fler fulla killar (varav en tog mig på rumpan ><) som släppte loss. Hörde killen som stod bredvid mig säga till sin kompis: "Ser du också två Schlegel?". Då är man inte riktigt nykter. (Dessutom halvlutade han sig mot mig så fort Guild inte spelade och jag stod still..)


Som extranummer körde de "Always Keep Our Heads Up High" och "I Won't Go (Anywhere Alice Won't Go)". Under "Always Keep.." såg jag att Jon kollade på mig. Han log jättestort och gjorde tummen upp. (Förmodligen för att jag stod längst fram med en The Guild-tröja och sjöng med i alla texter! xD)


När The Guild spelat klart bestämde vi oss för att gå. Jag var jättetrött, hade jätteont i benen (och knäet -.-) och hade ingen direkt lust att dansa..

Innan vi stack köpte jag två singlar. Hade inte B-spåren på dem. "Time for Heroes" och "Siblingless Hood of Man".


     

Jaja, äh, nu orkar jag inte mer. Ska gå och lägga mig.
(Och ja, jag vet att detta inte blev värsta känsliga inlägget eller så, men jag orkar inte.)


Kommentarer
Marina

jag saknar dig också!

Men snart träffas vi :*

2009-01-17 @ 12:31:18
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
emms

Svar: Näää, jag skojar inte ;)



Och hatar jag att jag inte bor i närheten av Malmö eller? Allt kul händer ju typ 100 mil ifrån mig ._.

(HAHAH, Sylles min på första bilden! XD)

2009-01-17 @ 12:54:54
URL: http://elefanterihagnestahill.blogg.se/
Eliin

HAHAH LINUS!!!??!?? Fan va coolt! sjöng han bra? xD

2009-01-17 @ 17:09:16
V

Åh härlig kontakt du fick med sylle på ena kortet :D

haha f*n vad skön..."Ser du också två Schlegel?" xD

2009-01-17 @ 20:58:54
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Zara

Haha hörde typ inte vad du sa i heller :P men jag sa att om du kom in så skulle ju Amanda säkert också kommit in (hon hade tänkt gå)

Ja! när de killarna kom tänkta jag "Nej inte fulla idioter som ska förstöra och bara skrika en massa jobbiga saker" men till min föråning verkade de ju verkligen gilla guild :O och de kunde låtarna! de var oväntat. men ja de var lite jobbiga, och klängiga på varandra :P fast de ville höra Bod the builder, precis som jag <3

2009-01-19 @ 10:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0