Fortfarande fredag

Ikväll gick jag och Filippa ner i källaren och hämtade upp lite gamla saker (typ dagböcker mm.) för att hon skulle få se hur jag skrev och så när jag var lika gammal som henne. Då hittade jag en saga jag skrev i.. femman tror jag. Den var ju bra. För att bara gå i femman..! Jag önskar att jag fortfarande kunde skriva bra. (Och ja, jag är medveten om tempusbytet! xD)

Långt inne i den svartaste och mörkaste skogen låg ett hus. Rutorna var sönderslagna och det var hål i taket. Det är alldeles tyst, bara vinden som viner i trädtopparna hörs.
Plötsligt skär ett kvinnorskrik genom luften.
På golvet i ett av rummen sitter en kvinna på knä hukad över en livlös kropp. En barnakropp!
En man tornar upp sig bakom henne. Han är alldeles skallig och har bara några trasor på sig. I handen håller han en flaska.
- Han är död. Det finns inget mer du kan göra.
Kvinnan ger ifrån sig ett öronbedövande skrik igen och tittar upp på mannen.
Hennes ögon är röda av all gråt och hennes kinder är glansiga av tårar.

Jaja, nu ska jag inte plåga er genom att publicera hela min saga! xD
Inte illa för en 11-åring, huh?

Nu ska jag kolla på Scrubs! :D

Kommentarer
Marina

WOHO! Scrubs! 8)

Det var riktigt bra för en 11 åring. när jag var 11 skrev jag typ ..

" Det var en gång en anka, ankan hette Knut.

Knut dog. snipp snapp slut! "

2009-01-10 @ 19:11:07
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
elin

omg du var ju as duktig x)

du kunde tqgit den till novellen :O

2009-01-12 @ 16:53:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0