Måndag

Nu har jag äntligen städat upp i köket. Det tog sin tid. Men ja, det är "min vecka". Filippa har varit på pizzeria, kul för henne. (Vilket påminner mig om när jag såg min morfars inköpslista och han hade stavat pizzor "pitsor". Aw! :*)


Första bra dagen på terminen idag. Men den har faktiskt varit riktigt bra! Även om den kanske inte började så bra..

Gick upp 07.40 imorse. Snacka om att jag var död! (Speciellt med tanke på att jag suttit och chattat med Rosa till 01.30 och sen skrivit i en timme, typ.) Tog bussen en timme senare och var på skolan redan 07.50. Lektionen började en halvtimme senare.. (Och nu tänker ni "ååh, hon är så korkad, det är ju bara att ta två senare bussar", men då svarar jag "nä, för jag skulle träffa Elin innan vid skåpen och bussarna är ibland sena och så". Ha!)


Efter en kort totalförvirring när det gällde att hitta rätt klassrum (olika klassrum på olika scheman, vad fan är det!?) kom vi iallafall till rätt klassrum för italienska och det var fan inget stort klassrum! (Och inser ni att jag skrivit "klassrum" fyra gånger i den meningen? Men aja, jag orkar inte ändra.. Lev med det!) Alla fick inte ens plats. Min blivande lover/bästis fick t.ex. sitta på golvet! ;o Hela klassen var förresten sjukt konstig. Blandad. En tjej försökte splittra mig och Elin. Och en annan tjej hade redan läst kursen en gång innan. Jag fattade ingenting! (Fast det kanske var lika bra? xD)

Läraren var asskön! x) Jag och Elin dog några gånger. Och blev överlyckliga när hon sa att vi skulle börja med att lära oss färgerna och bara ha två prov på hela året och så. Och ännu mer överlyckliga blev vi såklart när vi insåg att vi nästan kunde översätta hela texten. Hoho, kommer vi äga alla andra eller vad?! :D


Efter italienskan hade vi historia. Vi hade egentligen inte en riktig lektion utan bara pratade allmänt om kursen, men trots det hade jag ändå redan antecknat tre sidor i mitt block när lektionen var slut. Och 20 minuter innan vi slutade sa Johanna att hon "bara hade en sista sak". Men självklart slutade vi inte en minut tidigare. Hahaha, vissa saker ändras minsann aldrig! xD


Sen hade jag & Elin två timmar och 20 minuters håla. Kul.. -.- Vi drog iallafall iväg till biblioteket och lämnade tillbaka ALLA mina böcker (fick knappt plats i skåpet..) och sen köpte vi häftstift & en bok till Elin. Trevligt. När vi kom tillbaka joinade vi Cajsa & Martin i matsalen.

Martin: Jag brukar inte suga..

Jag: Nä, men Cajsa brukar!
Sen var allt PRECIS som vanligt (förutom att Cajsa nog hade dödat mig om hon kunde.. ;D) och det blev hundra skämt om iskuber och grejs. x'''D

På baksidan av gymnasiekalendern står det: "Teenagers think about sex every 15 sec. Good luck concentrating.". Fan, frågan är om Elin & Cajsa inte tänker på det oftare?! x'D


Engelskan var helt okej. Gjorde inte så mycket. Jag och Cajsa skrattade som fan åt några till "iskubs-skämt" och sen skrev jag ett kort till henne om att min mamma trillade i Themsen, eller nåt. xD

Efter engelskan mötte jag Laaasch! :') :* Fast just nu ligger han trea på min lista. Först Markus-tjejen, sen hatt-killen, sen han, sen Moa och sen.. var det nån mer? (Gud, jag kanske kommer vara lite social detta året? HELT SJUKT! :o)


Sista lektionen för dagen var Datorgrafik med ljud. Jag måste säga att jag var väldigt tveksam när jag gick dit. Men fan vad bra det verkar! Läraren var asskön. Kom från Danmark och snackade om att man inte borde få några läxor på gymnasiet. Puss på det! :*

Vi gjorde inte så mycket, gick igenom it's learning (som suger!) lite bara för att dra ut på tiden och sen fick vi göra en snabb uppgift och sen fick vi gå.

(Och jag kollade min grupp till webbdesign - jag & en tjej till, resten killar. Great! xD)


Och nu tänker jag avsluta med en bild från när jag pluggade franska förra året. Bara för att påminna oss alla om how good life is! ;D


Kommentarer
CJ

Haha, du är så skön! :*



(och ja, borde jag inte sova?!?!?!)

2009-08-24 @ 22:47:05
URL: http://angelonmyshoulder.blogg.se/
Hanna

Svar: Jag har sett videon, och jag älskar den! :)



Du läser väl fanbloggen, hoppas jag? Hihi!



Kram, ha det bäst!

2009-08-24 @ 22:59:13
URL: http://fightthefight.blogg.se/
Hanna

Svar: Hihih, ja. Jag har sett allt. Hört allt. Älskat allt! :)



Kram på dig!

2009-08-25 @ 07:56:23
URL: http://fightthefight.blogg.se/
Rosa

sv: Tack själv <3

Jag kände mig rätt meningslös utan någon att prata med... :/ Så det är väldans bra att du finns :)

Lyssnar alltid på dig om och när du vill :) <3

2009-08-25 @ 15:10:50
URL: http://enrosagnu.blogg.se/
Elin

HAHAHAHAHAHAHA Detta året kommer bli najs, speciellt med italienskan och med iskubs-skämt ;)



HAHA älskar dig massor<333

2009-08-25 @ 16:16:56
URL: http://elin-nilsson.blogspot.com/
V

haha har ni oxå den baksidan??^^

2009-08-25 @ 17:01:45
URL: http://musicinmylife.blogg.se/
Jojja

Oj...kunde inte du det där på franska redan?!

Oooops xD

2009-08-25 @ 19:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0