Läger: HUMLAMADEN

Okej, eftersom Jasmin  har bloggat nu så känner jag att jag också måste det. Och rätta till hennes fel. Skoja! ;D

(Ska försöka korta ner. Vet att det kan bli rätt långt när jag skriver..)


Vi träffades utanför Godset kl 12.45. Jag, WP, Emelie, Kristian och Julian stod på fel plats först, men vi hittade sen. ("Huh, är inte det där Filip? XD")

Bussen till Veberöd var helt knökad med folk. Och AC:n funkade inte. Lyckat..! XD

Busschauffören lurade oss att hoppa av på fel station så att det skulle bli mer plats i bussen! :O Ja, så sen fick vi sitta där i nån rondell-liknande grej och ha pick-nick. Skönt väder i alla fall! :)

Ingvar kom och hämtade vårt bagage och sen fick vi gå till Humlamaden. Alla började gå och sen hämtade Ingvar oss efter hand. Tillsist var vi inte så många kvar så vi pressade in oss allihop i bilen. 9 st + Ingvar i bilen. Inte illa..! ;D Jag, Emma, Carro och Helén satt bak i bagaget och hade det treeeevligt! :D


När vi kom fram låste Ingvar upp alla sovsalar. 3 stycken fanns det. Jag, Jasmin, Emma, WP, Hanna, Emelie och Helén tog en. Den vi hade förra gången. Och jag och Jasmin tog samma säg som jag och Johanna sov i förra gången! (Ja, jag och Jasmin delade säng, vadårå? xD)

Vår sovsal låg mittemot lärarnas så vi kunde glo in (när Stefan jonglerade?! xD).


Efter det lekte vi bollen i burken och solade och spelade brännboll och lite sånt. Sen var det grillning. Jag var egentligen inte med i "grillgruppen", men jag hade inget bättre för mig! xD

Grillplatsen låg typ 1 km bort och jag höll på att avlida i värmen och av alla backar ju!

Sen satt vi där i några timmar och grillade hamburgare, marshmallows, choklad i banan och sånt. Lite trevligt sådär! :)


Efter grillningen gick vi upp till stugan igen och jag tror det var då vi körde svensk/engelskt - quiz. Allmänbildning om svenksan och engelskan. (Typ "Hur stavas..?" och "Vem har skrivit...?") Jag var med Jakob, men ni kanske fattar vem som skrev mest! xD


Efter det blev det lite kortspelande innan Ingvar sa till dom i grillgruppen att gå ner och eftersläcka. Dom var livrädda så dom drog med sig lite fler människor, däribland mig. Emma var så rädd att hela hon skakade! xD

Joel och Kristian var också rädda, men dom ville inte riktigt visa det. Men klart det märktes. Jag var faktiskt inte rädd. Inte ett jävla dugg!

Vad fan skulle hända där egentligen? Sure, vi gick förbi ett öde hus där det låg en yxa och en slägga inne, men det var inget som oroade mig. Vem skulle smyga omkring där? xD Jag är mer rädd när jag går igenom Fågelparken på vägen hem. Där kan ju stå en blottare eller våldtäktsman eller rånare eller t.o.m. en kidnappare (xD), men i skogen, vem skulle hålla till där? xD

Jag gick först. Höll Emma i handen bakom mig och sen höll Kristian henne i handen bakom. (Bakom dom har jag ingen aning om vad som hände? xD)

Ingvar, Jenny och Stefan gick och la sig rätt snart efter det om jag inte minns fel. (?) Vi andra var däremot vakna. Sen hände det lite saker där, bla bla bla. Runt 2 tror jag det var låg halva klassen ute på bänkarna, kollade på stjärnorna, lyssnade på musik och myste. :) (Låter fett deppigt, jag vet! xD)


Sen började folk skrämma upp varandra att det var nån som smög nere vid det andra huset. Alla var typ livrädda, men jag var fortfarande inte ett dugg rädd!

Jag och Caroline gick ner och kollade och när inte hon vågade längre så gick jag själv.. Kollade bakom huset (bastun?), men där var såklart ingen. -.-

Nej, Daniel var förresten inte heller rädd och skulle styla! *himlar med ögonen*


Runt 3 började det bli kallt så då gick vi in och spådde varandra istället. (Caroline <3 Stefaaaan) Sen runt 4 började folk somna. Först Carro tror jag. Sen WP. Sen några till. Halv 6 låg i princip alla i en hög på golvet. Fler folk hade kommit in på vårt rum eftersom det var det enda som var varmt och luktade gott! ;)

(Jag tror att dom som tillsist sov på vårt rum var: Emelie, Helén, Jasmin, jag, Emma, Carro, Hanna, Elias, Daniel, Elin, WP. Säg till om jag glömt nån? xD)


Runt 6 hade alla somnat! >< Kvart över 6 var det bara jag och Daniel vakna. :'O Då spelade jag mobilspel till 7, sen hade typ alla mobiler laddat ur. Tänkte att jag lika gärna kunde sova lite då. Vaknade vid 8 igen av att Helén smög omkring vid mina ben. Gick ut på toaletten för att fixa mina linser (som såklart fastnat) och när jag kom tillbaka började folk vakna.

Frukost vid 9. Sen sola och nån lek och pastasallad och jag och Jakob vann quizet! :D

Sen fick vi gå till bussen (hahhaha, Wrong Turn Johanna! xDDD) - bussen till Veberöd - bussen till Lund - bussen hem - HEMMA! :D


Slut! (okej, jag lyckades väl sådärbra med att korta ner allt, men fatta ändå vad mkt som hände under natten som jag inte skrev om! xD


Just det! WP:s hopp! X'D


Kommentarer
barso.

Haha. Det var en gedigen sammanfattning av klass 9A:s lilla "läger" i Humlamaden. ;D

2008-05-12 @ 19:29:20
URL: http://jaghotarulven.blogg.se/
elin

Jag gick först. Höll Emma i handen bakom mig och sen höll Kristian henne i handen bakom. (Bakom dom har jag ingen aning om vad som hände? xD)

HAHA, bakom er gick jag och Joel och höll fulkommligt att pissa på oss! xD

2008-05-12 @ 21:50:19
URL: http://jagelin.blogg.se/
Jasmin

Eh... jag gick faktiskt också där bak ^^ Och kramade Joels arm jävligt håårt

2008-05-12 @ 23:00:07
Anonym

Hahah den kommentaren skulle inte komma! X''D Jajja, men jag gikck faktiskt också där bak och jag var faktiskt också rädd xD

2008-05-12 @ 23:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0