Min födelsedag! :D

Idag är det exakt 16 år sen jag föddes. Fatta vad lång tid det är! :O (Insåg att jag fyller 16 år när jag läste Filippas kort i eftermiddags! XD)
Mamma, pappa och Filippa kom in och sjöng på morgonen. Fick en bok ("1001 filmer du måste se innan du dör"), Bowie-tröja (sjukt svårt det var att hitta en snygg! Men nu har jag en! :DD), örhängen och nitbälte.

Filippa: Jag sjöng inte, det är så jobbigt. Jag är skittrött.

Sen la hon sig ner i min säng och så somnade vi om där tillsammans! X*


Började morgonen med teknik. Lurade Ingvar nååågra gånger.

Ingvar: Vad var det nu ni byggde?

Jag: *suck* Kommer du inte ihåååg?

Ingvar: Ehm, jo... lastbil?

Jag: Neeej, ett tåg.

Ingvar: Ja, men mitt minne är som det alltid varit.

(Vaa? XD)

10 minuter senare.
Ingvar: Hur går det med tåget?

Jag: Ingvar, det är inget tåg. Du har verkligen dåligt minne!
Ingvar: Va? Jo men visst var det ett tåg?

Jag: Neej! Det är en minibuss.

Ingvar: Jaså..

15 minuter senare.

Ingvar: Har ni kommit långt på er buss?

Emma: Va?

Jag: Asså det är en lastbil!

Ingvar: Men du sa ju att det var en buss?

Jag: Nähä! Det har alltid varit en lastbil!

Men nu är det iaf en lastbil. Med en massa tyngder och lim och skit! XD


Matte och NO. (Eva: Om man bromsar påverkas ju inte hastigheten!)


Efter lunchen var det tema. Emma hade bakat. Hon och Jasmin fixade värsta fina grejsen där. Kladdkaka med strössel och choklad-mint-lakrits-hjärtan som inte var hårda? Och 2 ljus. Lyckades blåsa ut alla (!) så jag fick önska mig något! :D

Fast Emma är lite läskig också. Medan alla sjöng "Vi gratulerar" (uppe på stolarna och jag på golvet typ) stod hon och med en kniv riktad mot mig! :O Men som tur var skulle jag skära tårta med den. Sen försökte hon tända eld på mitt hår!

Förresten sjöng dom verkligen jättefint! HAHAHA X'D (''Vi gratulerar.. Hur ska man nu säga? Vi gratulerar..Trefaldigt eller fyrfaldigt?'' "Ja, här i Lund blablabla.." Detta diskuterade dom mitt i sången!)

Sen stack hon iväg med ljuset och Hanna och Emelie för att fråga Calle om han ville va med i vår film. Dom kom inte tillbaka så då stack Jasmin efter. Och när inte dom kom tillbaka efter det stack jag.

Då satt dom där och lyssnade på Emma som berättade om när hon campade.

Jag kom in.      

Calle: Grattis!! :D (typ asglad)

Anna och Jens: Grattis!
Jag: *lite blyg* Taack!

Anna (hon är musiklärare för alla som inte vet): Men då ska vi väl sjunga! :D

Sen fick jag stå där och lyssna på Annas, Calles, Jens, Emmas, Hannas, Emelies och Jasmins sång. HAHAHA X'D

(Jag tror Calle gillar mig mer nu. Han har iaf höjt mig till VG+? Och han klämde till rejält när dom sjöng!)

Sen stack vi hem!


Jag fick present av Emma och Jasmin också. Av Jasmin fick jag armband! :D Massa fina. :DD

Av Emma fick jag "tyska-gå-inte-över"-gubben. Älskar honom! :D Har ju honom på bokhyllan! XD (ja, PÅ bokhyllan. Inte I!)


Nu är jag hemma. Det är snart mat. Mat jag valt. Alltså tacos. Jag har typ 0 fantasi just nu.. Så det blir tacos!


Just det, Jasmin grattade mig först, suckers! Bara så att alla vet. Hon har varit överallt idag! X''D Så fort det grattades eller sjöngs eller lämnades paket var hon där! Skulle inte blivit förvånad om hon hade suttit på min säng tillsammans med resten av min familj imorse när jag öppnade paket! XD :*

           

Bild 1 &2: Min snygga tröja! :D
Bild 3: Filippa: Gör såhär, det blir skitballt! ;D Därav min fetfula pose!
Bild 4: Filippas kort, Jasmins armband

Bra födelsedag. 2 presenter och glass väntar senare ikväll!

Kommentarer
bondlurkius

svar: Tack för din kommentar och grattis så mkt ;)

/bondlurkius.blogg.se

2008-03-26 @ 20:27:44
URL: http://bondlurkius.blogg.se
Jasmin

Hhahahahha XD för de första asg på att ni lurade INgvar XD för det andra Anna, såklart xD Sen så skulle jag bara vela säga att jag hade verkligen velat vara med dig imorse och sjunga och kolla när du öppnade upp paket. Det hade varit trvligt Mycket trevligt :D Hi. Hoppas din dag varit en super dag! PUSS >33 :***
p.s va roligt att du tyckte om armbanden! :D

2008-03-26 @ 22:12:22
Anonym

sjukt snygg tröja :D

2008-03-27 @ 18:35:00
URL: http://mhmad.blogg.se
Marina

tröjan va asssnygg. du är assnygg. allt är underbart för vi ska till london lalallaaaa! ;) okej. har inget med inlägget att göra men jag längtar så!
aja. grattis,grattios,grattis och massa kärlek!! :**

jag vet inte mer vad ja ska skriva för min hjärna är apa men duvet >3 och juste! armbanden va mä fina :D

2008-03-27 @ 20:01:38
URL: http://missanpassadx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0