TEMA: Dag 3 (sista dagen)

Idag var hela klassen på tingsrätten..

På väg dit hände en knassak! xD

Jag gick dit. (Min cykel är fortfarande knäpp!) En kille (kanske.. 25 år?)  cyklade förbi och glodde som fan. Tänkte inte så mycket på det! xD (normalt i min värld! xD).

Han stannade för att fixa sin cykel som det typ var nåt fel på. Jag gick om honom, han cyklade förbi igen, stannade igen och så höll det på några gånger. Typ fjärde gången cyklade han upp jämsides med mig, men jag hörde inget för jag lyssnade på Bowie på högsta volym i min iPod touch! :D


Han cyklar lite längre fram och gestikulerar så att jag ska se.

Jag tar ut mina hörlurar

Han: I said godmorning!

Jag: Va?

Han: I SAID GODMORNING!

Jag: Va?

Han: Do you speak English?

Jag: Yees..

(Konversationen fortsätter på engelska, men jag orkar inte skriva.. xD)

Han: Kan jag gå med dig?

Jag: Nä..

Han: Varför?

Jag: Varför vill du gå med mig?

Han: *ler*

Jag fortsätter gå. Han går brevid mig.

Han: Vad har du skrivit på din hand?

Jag: Inget! (Varför ville han veta det?! xD)

Han: Vart ska du?

Jag: Till tingsrätten! (Egentligen sa jag court, men skitsamma! xD)

Han: TINGSRÄTTEN?

Jag: Ja, jag ska dit med min klass..

Han: Aha *ser lättad ut* Var går du i skolan?

Jag: Där borta. *pekar* Jag går i grundskolan.

Han: Grundskolan?

Jag: Ja. Man går där när man är 6 - 16 år.

Han: Men du är..?

Jag: 16 år.

Han: *ser lite chockad ut* 16?

Jag: Ja. Hur gammal trodde du att jag var?

Han: Nånstans mellan 18 och 21.

Jag: Jaha..

Han: Dricker du?

Jag: Nä. *något förvånad över frågan* xD

Han: Röker du?

Jag: Nej, gör du?

Han: Nej, jag varken röker eller dricker. Men du är den fösta svenska tjejen jag träffat som inte röker eller dricker.

Jag: Ehm, okey..

Han: Du bor på Vildanden va?

Jag: Ja.. gör du också det eller?

Han: Ja. Jag har sett dig där 5 - 6 gånger..

Jag: Eeh.. *tycker han är creepy*

Han: Du är väldigt trevlig. Och jättesnygg!

Jag: Ehm, tack..

Han: Och såhär mellan dig och mig - Dina ögon, wow! *babblar på en massa som jag inte ens minns nu för allt jag kunde tänka på var att han var creepy och bara ville ha sex med mig! xD*

Han: Kommer du från Sverige?

Jag: Ja. Var kommer du ifrån?

Han: Egypten.

Jag: Okey. Gillar du Sverige då?

Han: Ja. Fast ert väder är väldigt svårt att förutspå.. Har du varit i Egypten?

Jag: Nej..

Han: Jag kan ta med dig!
Jag: *skrattar nervöst*

Han: Jag är seriös, jag kan ta med dig!

Jag: *kollar bort* (Va fan ska man säga? xD)

Sen var vi framme vid polishuset.

Jag: Där är min klass. *pekar på 3 elever som väntar utanför tingsrätten.*

Jag *tänker*: Krama mig inte, krama mig inte..

Han: Kan jag få ditt telefonnummer?

Jag: Nä.

Han: Varför?

Jag: Varför vill du ha det?

Han: Så att jag kan ringa dig så vi kan bli bättre kompisar.

Jag: Nej, jag ger inte ur mitt telefonnummer till en främling! Men vi kanske ses!

Han: Ja, jag cyklar alltid till jobbet vid den här tiden!

Jag: Jaha.. HEJ DÅ! *skyndar iväg*


Vet inte riktigt varför jag skrev nästan hela vår dialog, men jag har skittråkigt.. XD


Tingsrätten var väl kul. Lite segt ibland. På vägen hem öste det ner och mitt hår blev fult..! ><

När vi kom tillbaka hade Lisa och Albino lyckats göra en del på vår film. Jag upptäckte att det fanns trådlöst nätverk i fysiksalen, så jag gjorde i princip ingenting före lunch! xD

Efter lunch fortsatte vi redigera filmen, men Jasmin kom och sa att Ingvar inte var i slöjdsalen så jag stack dit i hopp om att jag skulle kunna smuggla med mig min väska utan att göra klart. Jasmin ljög - Ingvar var visst där. Eller ja.. Han kom när jag precis skulle sticka med min väska.. FAN!


Satte fast tryckknappar (med lite hjälp av Olof och Ingvar..) Sydde även fast en rem. Den blev ful så Jasmin fick den! xD (Kan fråga om hon kan ta en bild imorgon så ska jag visa den! xD *missfosterväska*)

Ingvar stack i slutet så det var bara jag, Jasmin, Mats, Salvis och Bellman kvar! xD

Jag: Har nån tändare eller tändstickor?

Salvis: *går och frågar Bellman* xD


När vi var klara på slöjden stack vi tillbaka till fysiken och gjorde klart vår film vilket tog aaaslång tid. Och vet ni, vet ni?! Den enda scenen jag är med i och snackar är borta. :O HAHA, känner mig dissad! xD
Och den roliga scenen med gungorna. Och alla Emmas balla bus när hon snackar i telefon och suddar på tavlan och slår folk i huvudet med pennor. VÅR FILM KOMMER SUGA!

Fuck Fågels datorer! :@


NEEEEEJ, VAD HÄNDE? Allt blev helt stort? Stört.. xD


Men skitsamma, jag ska ändå sluta nu. Måste skicka ett sms till Emma och ett till Jojja (buhuuu, kom heem! :'/) och sen maila Evelina (igen xD). Så är det!

(Roliga personer borde logga in på msn NU! :()


Kommentarer
JASMIIIN

HAHAHHAHAHAHAH X''D Salvis är knasig! :P Haha dialogen, roligt inlägg det hära! :D :**

2008-06-11 @ 21:39:09
URL: http://prickigastrumpoor.blogg.se/
marina

Hahahahaha, fan va creepy människa xD men han har ju iaf rätt. Du ÄR snygg vafan! (:

& whats up med att du aldrig kommenterar min blogg längre? ): crys <3

2008-06-12 @ 06:35:59
URL: http://missanpassadx.blogg.se/
Emelie

De var tur inte jag träffade honom ja hade typ sprungit iväg ^^ meh de klarade du ju bra sanna ;) ^^ hahhaa de e alltid ett plus att få äldre män hahaha skoja :)

2008-06-12 @ 11:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0