Idag skulle vi gräva upp skatten! :O

Så, nu är jag hemma. Och dagen har varit bra! :D

Sitter i vardagsrummet med en burk cider, balkongsdörren öppen och skön musik på. Najs. Eftersom jag inte alls är trött så kan jag lika gärna berätta om dagen..! (Och för att Carolines sommarlov inte ska bli tråkigt! xD)


Gick som sagt till Johanna. Var sen och kom ändå först, knas. Hos Johanna hämtade vi spadar och sen träffade vi Emma, Elin och Caroline utanför (Hanna hade redan kommit!).

För alla som inte vet så kan jag berätta att vi skulle iväg och gräva upp en skatt som vi bestämt att vi skulle gräva upp när vi slutat nian!


Vi gick iväg till Scillaskogen och när vi kom dit fick alla värsta chocken eftersom allt hade växt igen! Även gången.. xD Lite på måfå började vi gå in och letade efter en glänta, men det var ju inte så lätt att hitta och överallt var det 1,5 m höga brännässlor och klibbiga växter som fastnade på benen! xD


Tillsist enades vi i alla fall om en plats och började gräva. Där var heeelt igenvuxet, men vi hackade och grävde och fick bort allt! xD Efter ungefär en timme stack Emma och Caroline hem till Emma för att trycka ut två bilder från när vi grävt ner den. Dom hjälpte ju inte sådär jättemycket.. Gjorde oss bara mer förvirrade, för skogen stämde inte längre! xD När dom kom tillbaka fikade vi i alla fall. Emma hade bakat sin kladd-choklad-kola-kaka som jag nästan mår illa av att kolla på, men jag åt lite i alla fall! xD

Hanna gick hem nån gång efter det eftersom hon skulle på fest med små människor!


Vi fortsatte att gräva och allt som allt grävde vi nog upp ungefär.. 3-4 m². Letade hela tiden efter en "spik", men ingen hittade den. Vi hittade inte skatten heller och det slutade med att Elin kom på att det var ett naturreservat och då skyndade sig alla att packa ihop sakerna och fylla igen hålet för att vi skulle slippa böta 500kr som Caroline fått av sin mormor! :O (Lyckaaat! xD)


Elin och Emma stack hem för att äta, men jag, Caroline och Johanna stack hem till Johanna för att spela Legoracers eller vad det nu hette! Jag sög rätt hårt, men det var ju första gången! xD Kollade på lite bilder också.

Elin och Emma kom sen tillbaka och alla stack till Subway, men dom hade stängt så vi var tvungna att sticka till BK där dom lurade oss på pengar! :O (6 mini-mini-mini-hamburgare, en pommes och en läsk för 75 spänn!!)


Eftersom Caroline inte blev mätt stack vi till Lundafalafel och handlade mat till henne. Där träffade vi Emma T. Haha, vad kul det var att träffa henne igen! Det var verkligen längesen, men hon hade inte förändrats ett dugg! Däremot kände hon knappt igen mig! xP


Stack i alla fall till City Livs, men ingen ville ha nåt där så vi gick in och hyrde Juno istället som vi ska se imorgon (och förhoppningsvis somnar inte Carro till den då! xD).

Stack hem och på vägen träffade vi en något påverkad Filip!

Johanna ville se Pianisten (och egentligen jag också xD) så hon stack hem, men jag, Elin, Caroline och Emma stack till kiosken för att ta en Metro till Elin, men dom var slut.


Elin stack hem (folk försvann en efter en..) och jag, Caroline och Emma stack hem till Emma. Där la vi oss i hennes säng och snackade rätt länge. Mest skit om andra och gamla minnen! xD En klassiker: Carolines tröja! xD

Eftersom Emmas föräldrar skulle sova så flyttade vi oss ner i vardagsrummet där vi kollade i Svanes skolkatalog och jag fick äntligen reda på vad Mats heter i efternamn så jag kunde smsa Matilda och tydligen väckte jag henne! xD


Hon ringde mig helt nyvaken och förvirrad: "Har du ringt honom?" HAHAHAHA, gulligt! ^^

Jag snackade en stund med henne för hon åker ju imorgon. Sjukt att hon ska vara borta i tre veckor.. Jag kommer ju knappt träffa henne denna sommaren känns det som.. :'(

Men sen var hon i alla fall tvungen att somna om och jag gick tillbaka till dom andra. Emma satte på TVn. Vi ville se Vänner, men Caroline envisades med Desperate Housewives. Så det blev det. Fast själv somnade hon! xD


Jag tvingade Emma att göra te också. xD Och mackor..

Efter DH stack vi hem för vi märkte att Emma ville sova! xD


Tja, det var typ hela dagen. Imorgon blir det kanske medeltidsmarknad och Juno. Den som lever får se..


Kommentarer
caroline.

Haha. Det var mig en gedigen genomgång av dagen/kvällen och allt emellan. Tack för att du hjälpte mig att slå död på lite tid i sommar.

2008-06-15 @ 18:57:07
URL: http://jaghotarulven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0