SUNDSVALL: Dag 2

Nätverket är lite comme ça comme ça här. Det är därför jag publicerar allt lite sent. Sket i att sova igår. Skrev ett nytt inlägg istället. Det kommer här:

Fredagen den 5 juli 2008, 05.19

Idag (eller egentligen igår..) åt vi frukost och fixade till oss någorlunda snabbt och kom ner till festivalområdet vid 10 tror jag. Då satt det redan en hel del människor i kön! En del av de var surkärringar och sa att vi trängde oss. Jojja var UPPRÖRD! X'D

Det var trevligt att sitta där. I alla fall under den tiden det var skugga där. När solen började lysa blev det jobbigt. Orkar inte berätta allt som hände i kön, men runt 3 fick vi som köat VIP-band till festivalen. Det var asschysst av Gatufesten att fixsa det! FFF! ;D

Nån gång runt 4 åt alla (jag, Therese, Jojja och alla mammor) på samma restaurang som igår. Denna gången åt jag Pasta Pollo. Trevligt! (om man räknar bort när min mamma berättade dirty stuff! xD)

Vi skyndade alla tillbaka till hotellet och Jojja lämnade lakan och sånt och hämtade kartong att göra skylt av! ^^

Sen kom vi tillbaka och köade igen. Majsan fick damp. Fetdamp. Precis innan insläppet blev det kaos. Nästan! xD

När vi sen släpptes in före alla andra (VIP! :D) sprang vi och fick asbra platser på andra raden, i mitten men ändå lite till höger - PRECIS DÄR JAG VILLE STÅ! :D

Eftersom Jojja alltid vill sitta så satte vi oss ner och väntade. Men vi hade ju rätt behagliga kuddar! ;D

20.00 började Jill Johnsson spela.

Jill: Jag ska köra en Dolly-låt till!

Jojja: En tråkig låt igen?

Ja, det var verkligen tråkigt!

När det var slut var det en timmes paus och då började det ÖSA NER! Jag och Jojja gömde oss under ett paraply och helt plötsligt kom en tjej till! xD HAHAH, knaas.

22.00 var det Mando Diao. Dåliga. Riktigt dåliga! Man ville ju bara att det skulle ta slut! >< Ingen publikkontakt och alla låtar lät likadant!

Dessutom var då en kille tafsade som mest på mig och Jojja. Ett tag körde han typ upp hela sin hand i Jojjas skrev! USCH!!  

Sen var det ungefär en timmes paus igen och jag och Jojja (och alla andra Angelheads! ;D) var riktigt uppspelta och nervösa!!

Några minuter över 00.00 äntrade The Ark scenen. Fan, då grät jag nästan! (redan liksom! xD) Hela konserten var helt underbar och magisk och vacker och det var jättkul att de spelade lite låtar dom inte kört så mycket innan. OCH!! De körde Tell me this night is over! :D

Orkar faktiskt inte berätta in i detalj vad som hände, men det var i alla fall GALET BRA och både jag och Jojja gillade att det var lite porr också! ;D

Efteråt var vi helt uppe i varv. Typ höga av all lycka. Köpte korv och sen satte vi oss och väntade på Ark. Halv 3 kom Ola ut. Han var så fin. Frågade lite om konserten och berättade om nån gånggång och var bara allmänt vacker! Efter det hade typ lyckoruset nåt sin topp för längesen!

Håkan Hellström kom ut efteråt också.

Håkan: Kan inte jag komma ut här eller?

Jojja *skitglad*: Nej, du kan inte komma ut och vi kan inte komma in! *trillar på stängslet* X'D

Var hemma runt 3 och då drack vi te (från Jojjas te-väska). Till typ halv 5 eller nåt. Några killar kom ut och började stöta på oss. Ville typ att vi skulle ha nån fest. Det ville inte vi! (Vi ville diskutera Arkkonserten, angelheads och Bowie)

Kille: Har dom ismaskin här?

Jojja: Ehm, nää.. XD

Kille: Vafan är detta för hotell? Dom har ju inget! Guuud va krångligt. Man måste ju visa värsta leg när man ska in!

Tillsist fattade de väl vinken (herregud, dom var typ 8 år äldre än Jojja eller nåt..! xD) så de gick besvikna in på sina rum efter att ha bjudit in oss till deras rum. NEJ TACK!


Nu orkar jag inte berätta mer för nu måste jag verkligen sova!

Yesyes. Kommer snart ett till!


Kommentarer
Jojja

HERREGUD HERREGUD HERREGUD!!! NÄR ARK KOM UT PÅ SCENEN...den stunden va oförklarlig<3

fatta hur jävla länge man väntat då!!!!

I månader, veckor, dagar, timmar, minuter, sekunder...OCH SEN VA DOM PLÖTSLIGT DÄR!! Den sekunden glömmer jag aldrig.

FAN VA JAG SAKNAR DIG NU!!! Men vi ses, på Malmöfestivalen xD

2008-07-06 @ 15:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0