SUNDSVALL: Dag 1

Klockan närmar sig 5 och Jojja har nästan precis gått ner till sig för att hennes mamma tvingade henne! xD
Saknar henne fan redan. Det kommer vara så sjukt tomt imorgon när hon åker. Men just nu kan inte ens det gör mig ledsen för denna dagen har varit perfekt! HELT GENOM PERFEKT OCH BÄST!
Man kan nog inte vara så lycklig som jag är nu! Jag vill aldrig mer åka hem! Jag vill stanna här med Jojja och Ark forever!
Hinner inte skriva om kvällen nu för jag ska upp om bara några timmar igen, men nu när jag äntligen har internet kan jag passa på att publicera inlägget jag skrev om igår. Det var också supermegabäst igår! 

Fredagen den 5 juli 2008, 01.34

Dagen började med att vi tog tåget från Lund C kl 09.28. Jag var något nervös, men det var faktiskt inte så farligt. (Men under natten hade jag somnat och vaknat om vartannat för att jag var så nervös. Resultat: Sov 2,5 timmar ungefär..)

Tåget till Stockholm tog typ lite mer än 4 timmar. Jag satt mest och chattade med folk och kollade på Vänner.

Väl framme i Stockholm var jag så jävla nervös. Jag var nästan illamående. Jag åt bara 3 chickenbits och när jag nyste trodde jag att jag skulle spy upp det igen - så nervös var jag! :O

Jag och mamma gick ner på stationen och väntade. Bara en liten stund senare ser jag Jojja. Smal, lång, solbrills inne och sin otroligt snygga Bowietröja.

Aaah! *spring, spring och kram som på film* ;)

Vi pratade bara lite kort för att tåget skulle gå, minns inte ens vad vi sa, men nervositeten släppte. Egentligen skulle jag och Jojja sitta tillsammans i förstaklass och dricka gratis te, men det blev inte så för båda våra mammor somnade! .__.

Väl framme i Sundsvall (wtf, jag är i Norrland men jag ser varken snö eller renar *besviken*) gick jag, Jojja och mammor till hotellet. Receptionen var väldigt flådig och överfull av nallar (varför?). Rummen var däremot inte riktigt som på bilden på internet! xD

Jag och mamma fick ett rum på femte våningen, medan Jojja och hennes mamma fick på första! :O

I receptionen träffade jag också Therese. Och Emms för första gången! :) Kul! :D

Stack direkt upp och bytte om till min otroligt snygga Bowietröja! En halvtimme senare träffades vi nere i receptionen och gick till området för Gatufesten. Banden man får här är fula. Riktigt fula. De är röda och så står det Sundsvalls gatufest 2008 på dem. Jojja fick ett oranget.

Innan vi började med det riktiga festivalandet var vi ju bara tvungna att vara med i en tävling. Man kunde vinna en cykel. Min motivation var: Jag behöver en cykel och älskar Magnus! (Detta var ju en lögn, men vafan - JAG VILL HA CYKELN! XD)

Vi började med att kolla på Patrik Isaksson. Jag vet inte om Emms och Therese skämdes över att stå med oss eller över att visa att de kollade på Patrik Isaksson, men de stack i alla fall iväg och ställde sig längre bak.

Jag och Jojja däremot! xD Vi ställde oss så långt fram det fanns plats och "diggade". Vi kom även på att Patrik har 3 olika sorters fans. Så fort vi såg en sort senare under kvällen kallade vi dem "Pattesort"! xD (Sen fanns det ju killar också som var kära i honom, men det är en helt annan historia! ;D)

När Patrik Isaksson spelat klart gick vi för att träffa morsorna och sen gick vi och åt. Eller ja.. de åt. Jag drack! xD

Det var så sjukt kul när vi satt där! Vi snackade om allt möjligt, men det ledde ALLTID tillbaka till Bowie. HAHAHAHA x'D

När vi käkat klart träffade vi Therese och Emms och så kollade vi lite på Gary Moore. Stor besvikelse! Det var en gubbe som ville stajla. Hela tiden gitarrsolo. Vi stack efter 25 minuter. Jag tog Jojja i handen och vi gick bort till Hardcore Superstar.

De var lite försenade (20 minuter..). Men de var helt klart värda att vänta på - de var fan kvällens höjdpunkt! xD

Så jävla kul och skönt det var att vara där! Med en Jojja man halvhängde på och hoppade upp och ner och armar och händer och.. nä, det var så kul! :D

Och sen - som vanligt - kastades det vatten. Och, såklart, fick jag och Jojja massa över oss! Nånstans i mitten av konserten träffade vi Emms och Therese också!

Efter det köpte jag och Jojja varsin varm dricka. Den var inte så god. Jag kastade halva. Vi gick till stora scenen och kollade på Magnus Uggla.

Nån kille tafsade på min rumpa och ville ha med mig och Jojja på fest hemma hos Svenssons. Det ville inte vi! (Fulla människor på festival är oftast bara jobbiga! -.-)
Jag, Emms och Jojja stod och hoppade. Och när Jojja var tvungen att gå hem stannade jag och Emms kvar och hoppade som galningar. Jag måste erkänna att jag egentligen inte gillar Magnus Uggla men jag kunde fan inte låta bli att hoppa till Kung i baren och jag kunde inte låta bli att skrika ut Let's go ner på stan! Hela den konserten var helt härlig. Jag och Emms bara hoppade och skrek och hoppade ännu mer och klappade. Alla kollade - men vafan! Folk borde sluta vara tråkiga och HOPPA istället!!!

Fick ett jättegulligt sms från Jojja och hon är så bra. Verkligen! :D
När Uggla spelat klart skildes vi åt och jag och mamma gick tillbaka till hotellet. Sms:ade Jojja och vi drack te en kort stund. (Jojja hade med sig sin te-väska! :D) Sen stack hon in till sitt rum och jag in till mitt och nu sitter jag här.

Ja, det var det jag skrev igår. Nu ska jag nog sova. Om jag kan.. 
Livet är så underbart just ni. På riktigt!
Godnatt!


Kommentarer
Jasmin

jääävlar XD vilket långt inläägg! Ledsen orkade inte läsa hela :/ Men det jag läst, du verkar ha det hur underbart som helst. Saknar dig <33

2008-07-05 @ 19:36:59
Jojja

ÅÅH FAAN VA JAG VAR LYCKLIG NÄR JAG KOM HEM TILL HOTELLET DEN NATTEN!!!!!

Det var så jävla mysigt den kvällen på festivalen med Hardcore Superstar och alla andra...

Och det bästa låg ändå framför oss...<3<3<3

2008-07-06 @ 15:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0