VÄXJÖ

Gick upp vid 12. Satt och chattade rätt länge så det blev lite stressigt och vi kom iväg en halvtimme försent ..

Minns inte hur lång tid det tog att köra upp till Rottne, men inte så lång tid. Vi hade i alla fall skitkul i bilen med Ark på högsta volym, strålande sol (så att vi fick chansen att ha våra schnygga solbrills! :D) och massa godis! :D (L&L x'''D)


Jag tycker egentligen inte att Skåne är platt, men om man jämför med Småland så är det nog det. Var man än kollar så är det skog, skog, skog, skog och vänta, där borta.. nej, det var bara meeer skog! *himlar med ögonen*
Och sen hette allt nåt med hult. Älmhult och Lammhult och bla bla bla. >< (Nej, tacka vet jag Skåne där det heter Lund och Malmö och lite sånna trevliga namn! ;D)

I Rottne träffade vi Therese (yees <3) och hennes mamma. Kollade på prästgården och sen åkte vi tillsammans till Växjö där vi åt.  

Sen stack vi till Konserthuset. Där vi träffade Martin! :D Therese höll typ på att svimma av lycka. Han hälsade igenkännande på mig! :D

Sen fick vi stå där och vänta lite. Träffade lite Arkfans också, trevligt ju. Eftersom Therese inte vågade så fick jag gå fram och fråga en tjej varifrån hon fått sin fina tröja! xD


Sen hördes första ringningen så vi började gå in. "Jaha, var ska vi sitta?" frågar jag, vänder mig om och märker att ingen annan har hängt med. Då hade dom stuckit för att prata med Leari! :O Utan mig!!!

Therese kom tillbaka helt darrig och uppspelt och pratade helt osammanhängande. Själv hamnade jag i ett samtal med tanten som satt brevid mig.. Hon hade tydligen missat sin buss när hon skulle dit! Intressaaant! xD

Första akten var det bara en massa klassiskt. Jättefint, förutom den sista. Asså omg, blanda aldrig klassiskt och disco och spela aldrig så där jobbigt när tonerna inte riktigt passar ihop. Jättejobbigt ju. ><


Sen var det paus. Therese var så uppspelt så att hon inte kunde stå still! xD

Therese: Detta är den lyckligaste dagen i mitt liv!!!

Hahhaha, jaa. :'''D <33

(Får mig att tänka på första gången jag träffade dom, speciellt Ola.)


Andra akten var bättre. Först lite mer klassiskt, sen var det dags för Ola.

Tengstrand: Det är kul att se att så många är här trots att Ola Salo är här! ;D

Ola hade skjorta (förmodligen från Indien), väst och kavaj. Han hade lite mer skägg än vanligt och av hans slinga fanns det bara väldigt lite kvar nu.


Först sjöng han I just Wanna (Sing A Song Called) och sen Elvis Costello-låten For Other Eyes.

Efter det spelade dom ett Ark-medley. Den innehöll 8 låtar, men om jag ska vara ärlig hörde jag bara 3.. x$ Fint var det i alla fall.

Efter det kom Ola in igen och sjöng Calleth You. Aah, han har nog aldrig sjungit så fint som han gjorde där. :''D Hela jag skakade!!! (vilket betyder att det jag filmade är helt hoppigt nu, men vem bryr sig! xD)


Efter Calleth You stod alla upp och klappade och tjoade. Dom bugade, gick ut och kom sen in igen.

Hahah, Ola skämtade lite och allt slutade med att han sjöng på tyska och körde balett till Chopin. :D

Efter det var den bara jag och Therese som stod upp och klappade typ, men vem bryr sig egentligen? DET VAR JU BÄST I VÄRLDEN!


Efter det var jag nog den lyckligaste i världen. Eller nej, Therese var nog den lyckligaste i världen, jag var nog den nästlyckligaste! xD


Åkte hem. Såg inte så mycket skog eftersom allt bara låg i ett enda mörker, men alla hultar blänkte till extra mycket på skyltarna när ljuset reflekterades! xD
Stannade på nån mack och fikade med pizzabullar och Redbull! :D
Man märkte när man kom till Skåne och började närma sig Lund/Malmö och så för då var det en massa bilar ute och inte så öde som längre upp! Trevligt! :D

Lätt bästa dagen på länge. Det blir svårt att toppa detta! :DDDDD



Therese:

Jag har kommit på att vi är så korta i Småland.

Mamma: Det är väl inte så konstigt, det heter ju SMÅ-LAND!

Ha-ha-ha, hon har nog varit gift för länge med min pappa! xD

                            


Kommentarer
Tessan

MOhahaha jag läste allt och jag lovar jag är helt uppspelt idag med kan inte tänka mig att jag har hälsat på martin med bankande hjärta och hur röd ansiktet som helst. Sen helt plötsligt Leari en av mina favoriter liksom eller ja han är nog det efter ola :P Sen jens fatta att jag höll på att dö av lycka. Jag tror nog att jag hade svimmat om jag hade fått träffa Ola 3

2008-04-27 @ 13:15:14
URL: http://www.bloggbytherese.wordpress.com
Tessan

Men lätt den bästa dagen på länge kan jag också säga nu är det sundsvall som gäller :D...Vi äger :P

2008-04-27 @ 13:15:43
URL: http://www.bloggbytherese.wordpress.com
Marina

Fan va underbart det låter! Jag ville så gärna också va där. Men istället fick jag sitta hemma hos min faster och kolla på nån alienfilm. Men aja. idag är en helt deppig dag. Så ignore me. >3

2008-04-27 @ 13:30:41
URL: http://missanpassadx.blogg.se
Nilla

Vilken afton det var i Växjö. Blir tårögd bara jag tänker på det.

2008-04-28 @ 11:44:00
URL: http://alliwantistheark.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0