Andra dagen med Therese

Okej, nu ska jag berätta om igår.

Vi gick upp klockan 8.00 för att jag skulle hinna bli klar! X'D 10.00 lämnade vi huset och åkte buss in till stan. Therese tyckte att det var billigt att åka buss för 8 spänn! :OO


När vi kom in till stationen tog vi tåget in till Malmö. Där gick vi först den vanliga shoppingvägen! :D Therese hade aldrig varit på Lagerhaus! :O (Vilket jag hade roligt åt i hur många timmar som helst! X'D)

Efter Shock och Shango (som avslutar den vanliga shoppingturen) skulle vi leta upp Learis dörr. Hittades lätt! :D Therese tog en bild på mig och jag en bild på henne framför. Då kom det en gubbe som ba "Men jag kan ju ta en bild på er två tillsammans!". Hahaha, han måste ju tycka att vi var helknäppa som fotar varandra framför en dörr! X'D


Sen gick vi vidare för att hitta Jepsons dörr. Det var inte heller några problem! :D

Sen skulle vi hitta Olas dörr. Det var däremot lite klurigare. Vi hade ju med oss en karta, men den var ju uttryckt från eniro och det var typ bara små vägar som var utsatta! XD

Det kändes som vart vi än skulle till så ledde allt tillbaka till Spångatan! X''D

Men som tur var äger jag på platser i Malmö (not!) så jag kände ju igen Möllevångstorget och kunde därför hitta Simpan också. :DDD


Fikade på Simpan i hopp om att Ola skulle vara där. Det var han inte, men däremot hade dom skitgoda kanelbullar som Therese hade ett mkt speciellt sätt att äta! XDD

Jag gillar Simpan. Det är sådär litet och mysigt med goda kakor och bullar. Toaletten är också mysig. Där klistrar folk upp pärlplattor och lappar om att dom söker bandmedlemmar. Och såklart planscher på band! :D


Efter det lyckades vi hitta Malmö Folketspark! Weey, karuseller! :DD

Och därifrån lyckades vi även hitta Konsum där han brukar handla och där vi tokshoppade tuggummi! :D

Därifrån var det ju inte så svårt att hitta var han bor. Jag kände ju igen mig. Så vi tog såklart bild där med. Men det var en läskig gubbe där. Han spionerade på oss när vi satt där ute. XD
(HAHA, måste bara säga: räkna alla "där" jag har skrivit i detta stycket! X'D)


Efter det gick vi även för att kolla var Jens bor. Han bodde lååångt bort. Eller okej, egentligen inte, men kartan sög hårt så helt plötsligt var vi tillbaka på Möllevångstorget istället! ><

Men tillsist hittade vi ju! :D Jens bodde finast. Gick även en bit upp för att kolla på Malmöoperan. Sen stack vi till Åhléns City igen, köpte brills och sen gick vi till stationen för att åka hem till Lund igen.

På vägen fick Therese en ny kompis! "Jå ble jäääättä rrrädd!" HAHAHAHAHAH X''''D

Väl framme i Lund köpte vi glass och dricka och satte oss i Stadsparken i det fina vädret. Myyyys!

Therese hade nästan bara med sig en påse full med papper hem från Malmö. HAHAHAHAHAHAHA X'D
Kollade också om det hände nåt kul på Mejeriet, men det gjorde det inte..


Sen gick vi en kort guidad tur i Lund. (Hennes mamma ville att hon skulle bli lite kulturell! ;D) Det blev Domkyrkan och Universitet, mer orkade vi inte.

Inne i Domkyrkan skulle jag berätta historian om Jätten Finn, men Therese bara skrattade som en galning, så det fick inte så bra! XD

Åkte buss hem och slängde oss på sängen med våra stinkande fötter. Fast vi kollade också på Ark-Youtube-klipp. :)


Efter det lagade vi mat. Tacos. Therese hade aldrig smakat guacamole! :O

Tänkte egentligen gå på bio på kvällen, men det orkade vi inte. Kollade istället på den andra skräckfilmen vi hade hyrt. Hette den inte typ Wrong Turn 2? Den var också dålig! XD

Inavlade människor som dödade människor och tvingade andra människor äta sina kompisar. Med det äckligaste var ju nästan när dom juckade i skogen. Eller när han ensam satt och ja..


Orkade inte vara uppe så länge. Somnade runt halv 1 väl?


Slut på den dagen. Världens bästa dag! :DD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0