Prao - Dag 6

Denna dagen har varit..konstig!

Kom med nöd och näppe upp i morse. Stack iväg till praon och fick reda på att jag skulle börja 9 egentligen. *suck*
Jajja, visst. Jag kan städa bland barnböckerna en halvtimme längre...!
Medan jag städade tjuvlyssnade jag på bibliotekarierna som snackade om nån dom kände som missat sitt plan fast dom hade ropat hans namn i högtalarna tusen ggr.. intressaaant! XD
Under första fikapausen började dom prata om att en av dom blivit kallad till en rättegång. Och att man brukade kolla på en rättegång nån gång i skolan, men att Lasse inte pallat ta med oss.
Sen gick jag ut i Lundasamlingen och där berättade hon (minns inte va alla heter..!) jätteintressanta saker om Lund. Sen fick jag sitta och skriva av fotoalbum på små lappar. Kul. Aja, jag fick iaf chans att lyssna på när en av lärarna från skolan kom in (och såg inte att jag satt där). Hon kände nog bibliotekarien rätt bra för hon började stortjuta och berätta om allt som hänt den senaste tiden (medan bibliotekarien läste tidningen!! XD).
Sen hade jag lunch och då träffade jag Hanna och vi stack till McD. Sen slutade Hannas lunch (fast hon själv fick bestämma när hon skulle ha den..?! XD) och jag följde med henne till Sydsvenskan. Va tråkigt det ser ut där nu när dom flyttat. Och alla sitter typ tillsammans i ett rum utom pappa och en kvinna (för hon hosar så mkt eftersom hon rökt i 100 år)! XD
Jajja. Sen stack jag tillbaka och fick hjälpa till uppe på Skönlitteratur. Stämpla alla böcker. Och sen blippa in dom i datorn. Det är kul! :D
Sen hade dom inget annat till mig att höra eftersom jag är så himla snabb! *skryyyt*
Så jag gick ner i receptionen. Letar böcker och hjälper folk med sina lånekort. Jag äger på deras datorer!! :D

Det hände en ny läskig sak idag:
Jag letar efter en bok som nån beställt. Den står på en hylla och brevid hyllan står en kille och letar på en dator.
Jag går fram och börjar leta. Killen börjar låta läskig (typ JÄTTEHÖGA andningar, som om han har problem att få luft). Jag kollar lite åt sidan och ser att han står och stirrar på mig.
Jag tittar snabbt tillbaka på hyllan och letar. Han andas fortfarande så läskigt. Jag börjar bli mer desperat efter att hitta boken!
Plötsligt ser jag att han lutar sig fram överdrivet mkt så att han nästan slår i skärmen för att kunna få ögonkontakt med mig. Jag blir livrädd, skiter i boken och springer nästan tillbaka till receptionen.


Va fan är det för människor som lånar böcker?! XD

Nu ska jag sluta skvallra om vad alla har sagt och gjort på bibblan. Imorgon ska jag väl mest hänga i receptionen och på onsdag ska jag ut med ''Boken kommer''. Det ska bli kul.

Ikväll ska jag sova tidigt. Man kan inte somna vid 4 och praoa dagen efter. Fy på mig själv!! *snärtar till mig själv lite lätt på handen*

Kommentarer
Marina

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHAHAHAH! X'D

Fuck vilken Creepy människa! MAHAHAHAHAH

Ja du vet ju hur min dag har vart efter förra inlägget och nu hinner jag itne skriva mer för pappa ska ha datorn X/ Men .. Jag Älskar Dig :DD :*

2007-11-26 @ 23:22:11
URL: http://svartrosarandig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0