21 maj 2006 :D

Nu ska jag ta och blogga om den 21 maj 2006. Jag vet att det är lite sent att göra det typ..1 ½ år senare, men Therese ville det så då gör jag det! :) (Plus att jag är hemma och är sjuk idag..!)


Det var på våren och året var 2006... (Skojade, detta är ingen saga utan reality!! XO)


Jag mådde väl inte direkt bra just då. Allt kändes bara som ett helvete och jag var ledsen i princip hela tiden.

Lundakarnevalen (19-21 maj) höll på. Egentligen hade det inte varit någon höjdare direkt. (Jag och Emma hade spelat bort alla våra pengar på sån automat där man ska "klova" upp gosedjur! XD)

På lördagen var jag och kollade på The Sounds (minns inte ens vilka som var med!). Dom var väl inte så bra. Alla deras låtar lät nästan likadant och Maja hade ju lite speciella rörelser..! XD

Mamma tyckte i alla fall att vi skulle gå och se The Ark dagen efter. Hon hoppades väl att det skulle pigga upp mig lite.. Jag var väl egentligen inte så jättesugen på det. Hade hört några låtar och de var ju bra, men inte nåt speciellt.

Men, mamma övertalade mig i alla fall att sticka dit så det gjorde jag tillsammans med henne, Emelie, Hanna och Yrsa.

Vi kom dit tidigt så vi hamnade rätt långt fram. När vi stod där och det bara var en ända lång väntan och det regnade och så, då ville jag egentligen gå hem. Var så jobbigt att bara stå där och vänta! (Alla som har varit på konsert vet ju att det är tråkigt att vänta och om man dessutom egentligen inte älskar bandet som ska spela utan tycker bara att det är bra så känns det ju inte så kul..!)


The Ark började spela rätt sent (de var en halvtimme försenade om jag inte minns fel..).

Har ingen riktig koll på vilka låtar dom spelade. Jo, vissa kommer jag ju ihåg. De jag kände igen. Som Clamour for glamor, It takes a fool to remain sane, Let your body decide, One of us is gonna die young, Echo chamber och såklart Callet You Cometh I.

Ola drev en del med Lund. Att vi är smarta professorer som kan allt och sånt. Och hans kommentar till hur kallt det var var något i stil med "Det är kallt som i en doktorandröv här". (Okej, ni som var där kanske inte kommer ihåg det, men vissa minnen, som denhär kvällen, etsar sig fast!!)


Jag rycktes med direkt. Blev kär i Ola på en gång! (Fattar inte hur man inte kan bli det när han står på scenen?!) Vissa låtar kände jag igen och kunde sjunga med i (speciellt Echo chamber! ;D Typ samma hela tiden! XD) och de jag inte kunde njöt jag bara av.

Det var rätt mkt tryck under konserten och flera stycken blev dragna över staketet vilket var lite läskigt. Nån gång i mitten av konserten hamnade jag i mitten rätt långt fram och hamnade nästan i bråk med en kille som blev skitsur för att jag hoppade. Människor är kostiga! XD


Konserten varar i ungefär 90 minuter (vf spelar dom aldrig så länge längre?!). The Ark kommer in och kör sitt extranummer som givetvis är Calleth You Cometh I. (Rätta mig om jag har fel, men körde dom inte One of us is gonna die young som extranummer också?)

Efter halva låten börjar ju alla sjunga det där "ah aahh aahh ah aah" (ja, ni som har varit på konserten fattar vad jag menar..!).

Då hämtar Ola Arja (som har sjungit innan Ark)! Hon hade nog aldrig hört låten innan för hon verkar lite förvirrad, men efter några refränger så hakar hon på och sjunger nästan opera på Calleth You Cometh I med lite finskengelsk brytning.. (ni kan nog föreställa er det..!). Tyckte att det förstörde låten lite, men Ola verkade ändå rätt nöjd! XD (Martin däremot verkade inte tycka det!! XD)

När Calleth You Cometh I är slut så tackar Ola och säger att ingen mer kommer se dom i sommar för dom ska gå "under jorden" och göra en ny platta! (För alla som inte kopplat detta än så menar han ju Prayer For The Weekend! ;D)

Men, såklart sa han också att om vi ropade så skulle de komma och sen började alla skrika THE ARK THE ARK THE ARK och Calleth You Cometh I började igen och raketer börjar skjutas iväg och silverkonfetti (har fortfarande kvar..!) börjar regna ner över publiken. Jag hade aldrig varit med om en så maffig konsert tidigare (nu har jag ju det! Fast det är ju deras! XD)!

Efter det var jag helt överlycklig och laddade ner alla låtar jag hittade och rätt snabbt därefter köpte jag även skivorna! :D


Nu har det gått ungefär 1½ år sen dess. Har fortfarande inte tröttnat på dom eller på deras låtar (fast det inte går en enda dag utan att jag lyssnar på dom!!). Det är kärlek. Äkta kärlek rostar aldrig! (För att citera Emma Thompson i Love Actually!)


Tack för allt ni har hjälpt mig med! Utan er är jag inte säker på att jag suttit här idag! <333333 (ett hjärta för varje medlem! ;D)


                   

image65

(Bilder från Lundakarnevalen från rockfoto.nu)

Nu har jag berättat klart och dom som pallar läsa hela är duktiga! (Och ja, jag vet att jag har bytat tempus, men skitsamma!! XD)


Kommentarer
jasmin

Jag pallade läsa =) *stolt* :P
Men var inte jag med dig och Emma på lundakarnevalen då? xD
När det fanns en sån jättefin djävul i sån maskin?
Eller kankse ite hah xD

2007-11-21 @ 17:56:49
Marina

Jag vet ju inte ens vad jag ska skriva XD Konserter är så underbara och gud vad jag älskar det, vilken artist det än är. Okej, om de ä Idol-Ola eller nån så kanske jag skulle börja lipa av tristess men inte annars xD Men över till Ark igen :P DOm ä så fantastiskt underbart jävla galet fuckat cp ap bajs bra! *flumm* Och jag kan inte älska musik mer än jag älskar The Arks musik. :') ÄLSKAÄLSKAÄLSKAÄLSKA!!!

2007-11-21 @ 23:41:42
URL: http://svartrosarandig.blogg.se
Amanda

Hej vännen :)

Jo jag har också hört det, då passar det ju utmärkt med bok om både bandet och fansen :)

Yes jag och min syster ska ta oss ner till Grand Prix på tisdag. Hoppas vi ses!!

2007-11-22 @ 07:20:05
emms

Fan vad underbart det lät :'D Men det där med "ingen mer kommer se dom i sommar för dom ska gå "under jorden" och göra en ny platta!" Jag minns inte riktigt, men hade de inte någon "riktig" sommarturné? Jag såg dem iaf en gång i fjol, men jag kanske bara hade tur att de kom hit då :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0