Prao - Dag 10

Nu har jag så mkt att skriva om så jag tror att jag delar upp det lite. Ingen orkar ju läsa en 7 meter lång uppsatts! XD

Börjar med sista praodagen.


Började med att städa bland barnböckerna som vanligt vilket kändes riktigt segt!!  Sen fika.

På förmiddagen fick jag vara på SBC (skolbibliotekscentralen). Hon jag var hos skulle gå i pension så hon hade egentligen inget att göra utom att svara i telefon och städa. Men jag fick iallafall packa upp nya böcker och lite sånt. Sen fick jag snacka lite med chefen. Hon kunde typ va alla bibliotekarier heter. Hon ba "Jaha, Fågelskolan. Då har du Mats som bibliotekarie, eller hur?". Fast hon tyckte inte om vårt bibliotek så mycket för vi lägger ju ''bara'' 40 000kr om året på det. Gunnesboskolan lägger 210 000kr. (ointressant fakta XD)

Sen var Johan en av hennes favoritlärare eftersom han hade så konstiga idéer!! XD

Lunch med Hanna och YrsaEspresso house. Äckligt stirrande kille som glodde som fan hela tiden!!

Sen fick jag stå i receptionen på eftermiddagen. Som vanligt kom det en knasperson.

En tjej som typ hade opererat struphuvudet eftersom hon var tvungen att hålla för ett hål i halsen när hon skulle prata.

Hon började först klaga på att böckerna var så dyra (barnböcker: 5kr vuxenböcker: 10kr) och sen på att dom sålde ut dom helt billigt eftersom dom var värda mkt mer. FTD? XD

Innan hon försvann ut vända hon sig om "Snygg slips *gapflabb*". Då var jag nästan på väg att gå fram till henne och ja.. (ni fattar!) men jag insåg att det inte hade sett så bra ut i mina papper sen! XD

Sen kom det en annan kille. Han var nog gammal hippie. Från Canada. Han skulle ha ett lånekort. Bibliotekarierna var ju inte världsbäst på engelska så jag fick översätta! *skryt*

Innan jag slutar fick jag välja en bok (hade ju typ läst dom flesta..) men jag valde en som heter "Maja och Mårten". Verkar väl rätt bra. Väldigt tunn så man läser väl den på en dag eller nåt! XD

Och sen fick jag mitt omdöme ("Sanna har visat stort intresse för biblioteksarbetet. Hon har åkt bokbuss, arbetat i receptionen, åkt med 'Boken kommer' tur samt varit på flera avdelningar. En glad och positiv tjej som jag önskar allt gott i framtiden.") och sen slutade jag! :D  BRA PRAO! :D


Just det! Glömde berätta det roligaste under praon. Det var under morgonfikan på torsdagen.

Vi började prata om husdjur och jag berättade att vi har ett marsvin och då berättade dom

Helt sjuka historier. Bl.a om när nåns hund åt upp deras hamster.

Och en annan helt galet rolig sak.

Det var typ nån kompis till en bibliotekarie. Dom hade en hund. En dag kom hunden in med grannens kanin som var död. Kaninen var smutsig och så och dom fick så dåligt samvete så dom borstade av den och la tillbaka den i buren.

När dom träffade grannen nästa dag så sa grannen "Det är så konstigt. Vår kanin dog för några dagar sen och vi grävde ner den i trädgården, men nu ligger den i buren igen - borstad och fin!". HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA X'D


Kommer snart mer!


Kommentarer
Marina

Hahahah ointressant fakta! XD
Meh idiottant hon hade säkert ingen stil alls! ska vi leta upp henne o klippa hennes hår när ja komemr till dig? XD
HAHAHAHA o de där med kaninen o allt har ja hört förut XD

2007-12-02 @ 16:24:03
URL: http://svartrosarandig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0